Lussekatter & Pepperkakor!

Idag så åkte vi och hämtad stora syrran efter frukosten, sen så åkte vi till mamma och bakade pepparkakor och lussebullar. Det har vart mysigt men ack så jobbigt :) min rygg är slut! B är inne i stan och julhandlar så jag ska gå en rask promenad med hundarna och sen ska jag duscha och lägga mig i soffan. om jag känner mej hurtig så ska jag ro när jag kommer hem från promenaden också, ja jag ska se till att känna mig hurtig..Det blir inga 10 kilo minus till jul som jag hade tänkt, men om jag kämpar på nu de sista veckorna så ska jag nog kunna gå ner 2 kilo till till jul och då har jag gått ner 6 kilo och det är godkänt, får gå ner de andra 4 kilorna efter jul =) nä nu orkar jag inte skriva mer så ni får se på bilderna istället :)
     
Fårfilten hos mamma blev poppis. En sån som jag länge har velat ha men B säger att det inte är praktiskt när man har hund, men nu finns det bildbevis på att dom älskar sån =)


    

     

När det bakas så gäller det att hålla sig i närheten om människorna skulle tappa nått,
alice vaktar gärna lussebullarna :)






Här i bostadsområdet så kör det bilar och går folk förbi hela tiden. Hemma gör det oftast bara det om det kommer nån till oss, så hundarna trodde nog alla skulle till oss. Till slut så fick de ge sig och inse att så inte var fallet.



     



Våra lussebullar och peppisar.




Lillasyrran kom med henne och pappas hund och bakade lite också!


   
 






Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0