Lydiga Alice.

För några dagar sedan så bestämde jag att Alice inte bara kan rusa ut genom grinden när vi öppnar den, utan hon måste vänta tills vi säger "varsågod." Hon nämligen en tendens att anse sig ha rätt att springa ner Wilma för att komma ut först och så fort som möjligt. Så jag sa åt båda två att stanna, sen så tog jag ett steg ut genom grinden, sen såg jag till att wilma inte stog iväg för jag vet att alice springer när jag säger varsågod, sen så sa jag varsågod. Och det gick bra. Sen så igår när jag hade lite bråttom och bar på massa grejjer och hade wilma i koppel och skulle in med allt och alla i bilen så öppnade jag grinden...då stod hundarna kvar, och alice tittade på mig. "Va fan är det nu då? Gå då!" Tänkte jag i all stress. Så kom jag på att hon gör ju precis som jag har sagt till henne, så hon fick ett varsågod och massa beröm! Och då hade vi bara tränat detta två gånger tidigare så jag hade glömt bort att vi tränade det, men det hade då inte Alice. Hon är duktig hon =)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0