Duktig hund!

Nu har vi precis kommit hem från aktiveringskursen, söklek var det ju idag!!! Och det var super roligt, alice var otroligt duktig. Hon lär sig så fort så jag kan inte berömma henne tillräckligt. I början skulle vi bara leka med en leksak för att de skulel få intresse, sen skulle vi slänga ut den så att dom såg det, också skulle dom leta upp den. Alice var jätte duktigt på det, jag slängde ju leksaker så att den hamnade i håler, buskar och sånt så hon såg inte den, men hon var så duktig så. Sen skulle vi lägga ut en leksak i en när hunden inte ser, som den skulle leta upp, alice klara det med. Det sista vi gjorde var att jag skulle gömma FEM leksaker i buskar och annat när hon inte såg, som hon sen skulle leta upp. Och hon hittade allihopa. Hon är så otroligt duktig, från att inte fatta att man kan leta upp saker, istället för godis, för några dagar sedan så hittade hon idag alla sakerna jag gömde, blev så stolt över min skrutt :)
en annan bra grejj som vi fick veta på kursen idag som gjorde matte glad var att hon som har kurserna skulle anställa en som ska ha agility hos henne, så på påskdagen får vi komma och prova på gratis. "Åh det hade vart kul för wilma" tänkte jag, men det går ju inte när hon inte kan va lös. "och det är inhängat så hundarna kan inte sticka" Säger instruktören då, jag trodde inte mina öron. Det kan ju inte bli bättre. Så det ska jag och Wilma gå och prova på påskdagen och sen hoppas jag vi kan få plats på en kurs :)
 

Alice väntar snällt medans jag gömmer leksakerna.

     
Malte var ju också med och letade - "hmm, vad kan leksaken vara?" - Här kommer vi tillbaka efter Alice hittat alla sakerna.


Efteråt var det fika till en underbar solnedgång!




Ut med det gamla - In med det nya!

  

Idag så var jag och köpte nya blommor och planterade om växten som hade frysit ihjäl under vintern i uterummet, det blev en klar förbättring och jag blev väldigt nöjd måste jag säg :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0