mmm, jaa!

Igår när jag kände på Alice mage och revben så tänkte jag "Visst fan är hon dräktig!!" Hon har inte lagt på sig något på revbenen, ska man gå efter dom så borde hon fortfarande gå upp i vikt. Men känner man precis bakom revbenen så har magen blitt större, och hårdare. Det är liksom som att man kan kupa handen runt henne mage eller hur man ska säga, tuttarna hänger löst "utanpå" och magen är fast, hård och rund. B´s Mamma och Pappa var här innan och de tycket också hon hade lagt på sig just på magen där, men vi sa också att vi kan inbilla oss allihopa :) Vi vill ju så gärna att hon ska vara dräktig så man vågar inte riktigt lita på sig själv. Men hon har blivit mycket segare på morgon promenaderna, förra veckan så orkar hon inte två promenader på en dag, morgonpromenaden gick bra men att gå på eftermiddagen också blev för mycket och då släpade hon efter. Men de senaste 2-3 dagarna så har hon blivit segare även på morgonen, idag så var hon seg ända från början. Hon stannar gärna och luktar som vanligt, och när jag och Wilma då fortsätter gå så brukar hon alltid komma springandes i full fart, men idag så orkade hon inte springa ikapp så fort, hon travade i lugn takt ikapp oss. Så vi stannade och väntade på henne istället så att vi inte stressar henne. Så nu sitter jag här och funderar på om hon kanske får stanna hemma från promenaden imon bitti. Är hon dräktig så vill jag inte att hon ska anstränga sig för mycket så att hon kanske resorberar (stavningen är säkert inte helt rätt :) Eller på nått sätt mår dåligt. Kan ju gå en kortis med henne i hennes takt senare istället, hela grejjer med att jag har börjat gå innan frukost är ju att jag ska gå fort..och det funkar inte för Alice nu har jag ju märkt. Det är synd att det inte finns "kiss-stickor" till hundar så att man lätt kunde se om det var valpar eller inte :)  
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Fritz og Edith Melchiorsen

Hej Emma og Bjørn.

Vi kan læse at I stadig tror at Alice er drægtig. Hvis I vil have det at vide kan I hos veterinæren få

lavet en ultralyd scanning, så kan I få at vide om hun har nogle hvalpe i maven eller ikke. Vi ved ikke hvor dyrt det er, men så ville I få besked, og det var vel også dejligt for jer. Vi håber for jer at hun er drægtig, det kunne da være dejligt. Vi håber at høre fra jer.Ikaros har parret en svensk tig her i Eket og hun er drægtig, han har også lige parret en i Danmark, da ved vi ikke endnu om den er drægtig, det får vi se, da det kun er en ½ uge siden.

Hilsen fra Fritz og Edith

2009-04-29 @ 00:21:54
URL: http://www.berner-sennenhunde.dk
Postat av: Fritz og Edith Melchiorsen

2009-04-29 @ 00:27:48
URL: http://www.berner-sennenhunde.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0