guld!

Nu är det full fart på Alice och Wilma här. Dom verkar inte veta vem som ska para sig med vem så dom kör lite omvartannat så blir det nog bra :) Wilma tycker Alice är riktigt spännande nu, hon hoppar runt henne, puffar på henne, springer bort från Alice och tillbaka till alice. Alice står en stund bara och ser lite oroad ut men sen sätter hon fart hon också :)

Ikväll så skulle vi gå en sväng med hundarna i skogen, en vanlig runda som vi brukar göra då och då. Men idag så hittade vi massa gult guld :) det var helt otroligt, vi trodde inte det fanns nått här i vår skog, eller inte så här mycket iallafall, man gick lite också såg man "titta där!" också gick man dit och såg ännu mer längre bort och sen ännu mer längre bort osv. alla var rätt så små, antaligen för att det var barrskog och har vart rätt torrt nu...men det blev en del iallafall :) En dag ska jag lära mig att äta svamp också!


När det blir sånt här oväntat plock så tar man vad man har, en bajspåse att lägga svampen i :)



Nu ska jag lägga mig snart tänkte jag. ska upp tidigt imon och kopiera böcker för kursen..

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Avundsjuk, vill också hitta kantareller

Katrine

2009-08-26 @ 18:46:23
URL: http://www.alnoitens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0