Hallandskampen!

När jag var på klubben innan så pratade jag med en instrukör som tipsade mig om att anmäla mig till hallandskampen. Den är till för nybörjare och man ska helst inte ha tävlat innan. Har man tävlat så får laget poängavdrag. Så man tävlar alltså i lag och man ska vara två ekipage i varje lag. Hon sa att det var tre anmälda hittils och två ska alltså vara med från varberg. Så det får bli uttagstävling om vilka som får va med. Och nu har jag anmält mig och Alice. Kan ni tänka er? =) det hade vart otroligt roligt att få vara med på en sån här tävling. Den är ju seriös men den är ju ändå till för nybörjare så dom man tävlar mot är ju inte heller så vana. Känns som att vi kan ha en chans att få komma med men ändå så räknar jag inte med det, om dom andra som är med i uttagningen har tävlat innan så är ju dom bättre, men dom kanske väljer oss ändå eftersom vi aldrig  har tävlat innan... detta ska iallafall bli hur kul som helst. Vi tränade ju innan och alice kan alla momenten super bra, fööörutom liggande och ställande under gång. Hon ska alltså gå fot och när jag säger STÅ så ska hon stanna, fast jag ska fortsätta gå i samma takt.. och när jag säger LIGG så ska hon ligga, hon hänger inte riktigt på med på dom. men vi ska träna som faaan så att detta sitter för det hade som sagt vart riktigt kul att få va med :)



Jag trimmade wilma innan föresten. Det gick så lätt. undrade om det är jag som har lärt mig eller om det är så att om man tar lite en gång i månaden så blir det lättare, jag tror på det sista :) Har iallafall gjort halva henne, bakdelen, och det blev jätte fint så imon tar jag framdelen också :)




Det finns så mycket orättvisa i världen. Människor och djur plågas och dör överallt runt om på jorden! Viss dagar så slår det mig att Mikael är fortfarande död, det var liksom inget som var bara där och då på begravningen, utan det är evigt.

Tänker också på lilla victor!
http://feie.tkphotography.se/VictorsSida.html
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: HEVE DOSKI

söt hund!

2009-08-04 @ 23:23:16
URL: http://heved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0