Köttfärs limpa och blood!

Nu har jag gjort en köttfärslimpa som står på gräddning i ungen. Jag kan allt om jag vill :) Har T.om tryggt ner tomater i den, jag haaaatar tomater men vad gör man inte gör sin älskade? :)

Innan idag så klippte B wilmas klor, en klo klipptes lite för långt in i pulpan. Och det brukar ju aldrig vara några problem. Lite potatismjöl på klon också suger det upp blodet också blir det en liten klump som gör att blödandet slutar. Men denna gången var det inte så lätt, det ville verkligen inte sluta blöda. Man kunde se hur blodet pumpades ut liksom, det rann och vi torkade och torkade för att kunna få dit potatismjöl men det var inte lätt för det kom så mycket. började bli nervös att hon skulle förlora för mycket blod också, för det rann verkligen mycket. Så vi fick faktiskt sätta på henne en gasbinda. Det är jätte konsigt. Får hoppas att det har slutat när vi tar bort bindan sen i kväll.





Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hejsan! ja det är inte klokt så fort han växer. Jag vägde han förra tisdagen ( inte nu denna tisdagen utan tisdagen innan ) och då vägde han 35 kilo. Så ja, han är stor! Kan tänka mig att han lagt på sig lite lite till sedan dess. Kram

2009-08-02 @ 21:11:59
URL: http://mowlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0