söndag...vilodag? icke!

Idag så har det dammsugats, torkats golv, bytts sängkläder, skurats ytterdörren, putsas fönster, klippts gräsmatta, slåtts äng och nu har precis kommit hem från en promenad med dogsen! B har åkt iväg till skogen på andra sidan motorvägen nu för att jaga. Personligen så hoppas jag att den stora, fina, röda bocken med stora horn gömmer sig tills mörkrets inbrott kommer. Men jag tror ändå att denna bock som vi har sett är för snygg för sitt eget bästa så tar inte B honom så kommer nån annan göra det...tyvärr!

Imon börjar skolan. Det ska bli skoj, att få lite ordning på vardagen och ha ett schema så man vet vad man ska göra några veckor framåt...jag blir tokig om jag inte har schema som jag kan kolla på där det är inplanerat saker flera veckor fram..!

Jag har gjort ett litet "dietschema" som jag har börjat följa, har gått ner 0.5 kilo på en vecka på det så det verkar ju funka bra. Idag söndag så stor det inget mer än att jag inte får äta nått sött...och jag sitter nu här och funderar på om jag ska bryta det dära bara lite lite granna och ta en glass till kvällstet..............Men nä, på tisdag är det vägning och mätning och då kommer jag ångra att jag tog glassen så Nej, Emma. Det blir inget med det! Sötsaker är tilllåtet på fredag igen!

Alice har fortfarande ingen päls :( tycker det är skit tråkigt. kommer ihåg vad jag tänkte när jag anmälde...att det är mera surt om jag INTE anmäler och hon har super fin päls, än att jag anmäler och hon inte har päls! Men nu ångrar jag för det var la 350 kr i sjön..eller vad det nu kosta..kommer inte riktigt ihåg. Men hoppet är ju det sista som överger än eller hur?
ska bada henne med supervolym schampoo på fredag också får vi se hur hon blir..men innerstinne så vet jag ju att det inte hjälper med volymschampoo när hon bara har några korta tunna hårstrån. Men ändå..hoppas att pälsen får en super kick och växer som bara den här i veckan :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, de är inte vackra nu. Mini ser ut som en skabbräv! :D Inte mycket päls att skryta med där inte. Förstår dock inte hur jag fortfarande kan hitta massa tussar på golvet!! Det tar aldrig slut.

2009-08-24 @ 06:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0