Svamp!

Nu har hela familjen (förutom tussan) vart iväg och plockat svamp. Vi hittade ganska många kantareller tycker jag, och hundarna hade roligt så det var ju bra :) Alice tyckte det var väldigt spännande i början och yrde runt som en tok (hon var ju lös) Så vi fick många gånger säga till henne att lugna sig, dels för att inte springa ifrån oss och dels för att inte springa sönder svamparna vi hittat. Men efter unge fär 30 minuter så var hon helt slut och satt mest stilla så länge hon kunde se vart vi var :) Wilma var däremot på hugget hela tiden, drog i kopplet och kände lukter till höger och vänster och fram och bak. På ett ställa hittade vi ganska mycket svamp så jag band fast wilma medans vi plockade. Alice hon la sig ner och väntade utan problem. Men wilma tyckte det var döden att vara stilla och bara stod och gnällde hela tiden :)

Hundarna ligger nu helt utslagna och jag ska ta med en varm och go lång-dusch!








Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad gott det ser ut!! Jag har tänkt att ge mig ut snart jag också. Hoppas på vinst då!

2009-08-15 @ 19:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0