Teamwork!

Idag så har Alice dragit vagn för allra första gången. Vi började med skaklarna för att värma upp, och det gick super bra. Svängarna är fortfarande lite läskiga tycker Alice, då tar ju "pinnarna" emot på sidan av henne. Men sen satte jag iallafall på henne vagnen. Också skulle vi gå. Alice lutade sig lite fram och tänkte nog "SHIT, jag sitter fast" Vagnen vägde ju mycket mer än skaklarna. Men jag höll i henne och gick bredvid och matade med godis och beröm hela tiden, och när hon väl börjat gå och fått upp farten så märkte hon att det inte alls var så läskigt :) Så det gick super bra. Hon gjorde mig så stolt och var så otroligt duktig. Hon verkade tycka det var roligt samtidigt som det är lite läskigt, men om vi fortsätter träna lite då och då så ska hon nog tycka om det mer och mer. Vagn och sele är jätte dyrt så det har jag inte råd att köpa nu. Men jag hoppas på fler sånna här tillfällen i Svenljunga, det var verkligen jätte kul för både människa och hund :)

När vi kom hem igen så var B och wilma precis på väg ut, så vi hängde på. När vi kom bort till grannen så hade dom en liten tjej på fyra år på besök som ville klappa hundarna, hundarna satt som ljus och hon fick klappa dom, hon vågade bara klappa dom bak på ryggen/rumpan, men det gick bra för hundarnas del :) Nu ligger hundarna och vilar sig och sen ska vi inte till stan och grilla. Mys pys! 

Här kommer lite kort! 










Wilma bäddar i "djursoffan" för sina fantasivalpar och tussan drar nytta av det och lägger sig gott på dynan, det är teamwork det :)
  
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0