Tisdag!

Idag så var det riktigt segt att städa. Var på två ställen först och när jag åkte till det tredje och sista så kom jag före en kvinna som jag skulle städa ihop med. Och när hon kom så märkte jag att detta kommer gå undan. Jag var så trött och hade aldrig vart där på det stället så jag visste inte vad jag skulle göra riktigt, men helt plötsligt så springer det in en dam i 50 års åldern genom dörren, hon hälsar snabbt och tar en trasa och springer vidare och börjar torka bord. jaha, tänkte jag. Det är la bara till att hänga på. men det gick bra iallfall, vi var klara på 2 timmar :) 

För typ 2 måndaer (!) sedan så mejlade jag brukshundklubben och frågade om dom skulle ha några tävlingslydnadskursen i sommar. Nu har jag fått svar. Det hade tydligen redan startat en för i sommar men hon skrev att jag var välkommen att träna på tisdagar mellan 19-21. Då är det allmänlydnad och instruktörer där som man kan fråga. Och sista tisdagen varje månad så är det tävlingsträning. Det låter ju kanon. Så jag tänkte faktiskt åka in med Alice ikväll och träna de olika momenten också kan jag ju göra det varje tisdag tills det är tävlingsträningen :)  Jag känner inte riktigt för det ikväll men det kan väl vara roligt att åka in och träna lite och få lite hjälp från andra, kanske kan ta med wilmisen också och köra lite agility med henne.

Wilma slutade blöda i sin klo dagen efter föresten, igår var det väl då. Hon fick ha på bindan på natten för det slutade aldrig på kvällen. men nu så är det bra igen :)

Nu ska vi ut på promenad...
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0