Torsdag!

Nu har jag kommit hem från jobbet hos 6-åringen med autism. Och det är så himla roligt. Vissa säger att det är ett arbete som kan vara väldigt strävigt för man får inget tillbaka, men jag tycker jag får så jätte mycket tillbaka från honom. Dom första gångerna jag var där så gillade han inte att ha mig där, han skrek och ville att jag skulle gå därifrån, men nu när jag kommer så ler han och vi gick direkt iväg på en promenad idag när jag kom och han höll mig i handen och hoppade och skrattade. Det är väl att få nått tillbaka om nått! Sen badade han badkar och skvätte ner hela mig (som satt på golvet jämte) och skrattade och busade. det gör mig så varm och hjärtat för att låta gammalmodig :) Detta är ett jobb jag älskar!!

Imon ska jag på begravning igen, denna gången är det en äldre släkting till B som tyvärr gått bort. Det är alltid jobbigt när människor dör. Ibland får jag ont i magen när jag tänker på att alla kommer dö nångång, Mikael var den första närmsta släkting till mig som gick bort, vem kommer vara nästa? Jag har iallafall plockat en bukett till imon som Hon ska få, Hon ska få liljor. Jag älskar liljor och ville ju gett det till mikael men dom hade inte slått ut, men nu ska Hon få dom istället!

Sen så kör jag glassbil för sista gången på lördag. Är sååå skönt. jobbet i sig är inte tråkigt eller jobbigt på nått sätt, men att jobba från 9 till nånstans mellan 18 och 22 är inte min grejj. B vet inte när jag kommer hem, jag vet inte när jag kommer hem. jag är hungrig som en varg när jag kommer hem och sen bara bums i säng. Nä inte min grejj en lördag kan jag ju säg! Så jag ska jobba med lillkillen som jag berätta där uppe varannan helg istället, kanske nån vardag också om det passar sig :)

Nu ska jag dricka te!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: J

tackar?=

2009-08-20 @ 20:08:18
URL: http://j3nnyk.blogg.se/
Postat av: lina

vad roligt att du trivs med jobbet :)

2009-08-21 @ 10:11:46
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: lotta

Jaa visst är jag duktig. Nä Paco röker ibland. Men inte hemma. Jag har inga batterier i min kamera så det är dåligt med bilder nu för tiden alltså!

2009-08-21 @ 15:22:59
URL: http://nilss0n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0