Veterinär..igen.

Idag är jag ledig och det är gött. vad och handlade lite i förmiddags och nu ska jag iväg med Alice till veterinären. Tror hon har fått öroninflammation eller nått liknande, hon kliar och skakas på huvudet och är rosa/röd i ena örat så det behövs kollas upp. Också tänkte jag att dom kunde kolla på hennes flytningar när vi ändå är där, för att se om dom tycker dom ser normala ut eller inte.
Wilma tycker det är väldigt skönt att jag är hemma nu så hon inte behöver gå upp utan hon kan bara ligga hela dagen. Hon åt några kattmatsbitar i morse, mer ville hon inte ha och nu ligger hon i sängen och slöar.

Igår så sköt B och hans pappa in sina vapen inför bockjakten som börjar på söndag. Och wilma gillar det inte inte alls. vi gick iväg en runda för att hon inte skulle behöva vara så nära det, men när vi kom på tillbaka vägen så höll dom fortfarande på att skjuta och hon drog i kopplet och kollade runt omkring sig och hade öronen bakåt. Och när jag släppte in henne i trädgården så sprang hon direkt och gömde sig i buskarna. Kan inte förstå varför hon är så rädd för det, det är kanske för att det skjuts så många gånger på rad, och för att hon inte är ute och jagar själv kanske...och vem vet...hon kanske blir rädd för skott i skogen också men då är hon ju ensam när skotten går av så det är det ju ingen som vet. 

Ja nu får vi åka jag och Alicen. kl 16.30 idag så ska jag på spinning. det var länge sen sist. har inte gått på hela sommaren typ. men nu så ska det sättas igång igen. För ska jag till uganda och klara av att klättra upp för berget där i regnskogen, mellan 2-6 timmar innan man kommer till gorillorna så är det minsann dags att börja träna på allvar nu!



Uppdate:
Det var svamp Alice hade i ena hörselgången. Så nu ska hon få droppar så att det inte ska klia mera! Och flytningarna såg normala ut, det är antagligen bara något hon har nu innan hon ska löpa! :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0