Äma?

Idag har jag vart barnvakt åt sötnosen. hon är 1.5 år och säger mest mamma, mamma, mamma. Allt är mamma, nappen är mamma, jag är mamma, mamma är mamma, pappa är mamma, mössan är mamma, vantarna är mamma. Men vet ni. idag sa hon Emma :) När hon tittar på mig och säger mamma så säger jag "nä, Emma!" Och då tittade hon på mig fundersamt och sa "Emma" Klart och tydligt :)
vi har haft det väldigt mysigt idag. Hon var inte ledsen på hela dagen, annars kan hon tycka det är jobbigt när mamma och pappa går. Men det gick hur bra som helst, så vi fikade och sen gick vi till lekplatsen och sen gick jag är promenad med sötnosen sovandes i vagnen. Helt underbart i det fina vädret som har varit idag!

Igår så började jag göra ett pepparkaksslott. Hittade malla på min praktikplats som jag kopierade och tog hem. Massa massa små bitar var det, har satt ihop det nu och ni sak få se det sen när jag har finslipat på det lite. Det är kul...men jag vill inte göra ett till ;)

My Bear är i stan ikväll med jobbet. Trevlig för honom. jag och hundarna har myspys här hemma. Funderar på om jag ska gå och nana, var inget bra på tv ändå..

Imon så ska jag och alice in till stan och träna med Linnea och rocky. Kanske ska börja på lite lydnadsklass II moment, inte några som är liknande klass I, så alice blir förvirrad för vi ska göra en tävling till i ettan..men typ kanske börja lite med rutan (moment där det står fyra koner som en ruta och hunden ska springa fram och ställa sig i mitten på kommando) o så :)

Vet ni att det är inte alls långt kvar till julen pulen? jag trodde det var 3 veckor kvar men det är inte ens 2. Sjukaste. den 23:e ska jag bada hundarna och katten, det årliga julbadet! Och nästa vecka ska jag nog bada nemosen..sötaste samojeden, det ska bli riktigt kul :) Men jag får ta och göra det hos pappa för jag tror inte ens han kommer in i våran lilla dusch..han stoor :)

Vet ni. Linnea har ju lärt mig mycket om ledarskap som jag har sagt innan. Det har funkat mycket bra på alice, hon fattar mycket bättre när jag leder henne på ett mycket bättre sätt. Så nu har jag börjat göra samma på wilma. Wilma är ju så dominant. Så nu på promenaderna så är jag stenhård mot henne. Hon ska göra som jag säger och inget annat, och när jag säger hennes namn så ska hon titta mig i ögonen och invänta kommande! Och hon har fattat vinken väldigt snabbt, för att vara wilma. Hon drar inte lika mycket i kopplet nu, hon flyger inte längre omkring som en dåre i kopplet om det luktar vilt utan lyssnar om jag säger till henne att sluta, jag kan närsom helst under promenaden stanna och säga sitt eller ligg eller stanna och hon gör som jag säger och tittar mig i ögonen och väntar på att få kommande att vi ska gå vidare. Det är så otroligt skönt. Förut så har hon inte brytt sig om vad jag har sagt överhuvudtaget. Och detta ger inte bara resultat på promenaderna, utan hon lyssnar mycket bättre på mig i alla lägen..om jag ropar in henne från trädgården, när vi klipper klorna...! ja det är så skönt så jag fattar inte att jag har inte vart smartare och fattat det tidigare att jag bara behöver visa vem som bestämmer så blir allt mycket mer harmonisk för alla! Tusen tack linnea för allt du lär mig. Nu är jag sugen på att få en liten valp att börja träna med från början igen :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

åh! det låter som du har så mysigt när du är barnvakt :) Å du, jag hade mer än gärna gått ut med dig om jag hade kunnat, hehe!

2009-12-13 @ 08:15:35
Postat av: lina

onsdag blir bra ska vara på Spenshult 9.30 men A är ledig och kan lämna honom :)

Du får jätte gärna testa lite "ledartricks" på Nemo med och se om han svarar på dem. Hade med han på tomtepromenaden idag och det var en mardröm från början till slut.....

2009-12-13 @ 18:35:03
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0