Bernerträff och trasig bil

Idag så har vi vart på bernerträff i harplinge. Wilma fick också följa med och hon hade super kul, gick mycket bättre med henne än vad jag hade förväntat mig. Hon blev stört förälskad i en stor bernerhane som heter Noah. Hon ville busa och para sig med honom och han tyckte wilma var lite konstig och pluttig så han verkade inte veta hur han skulle bete sig, bara tittade på henne och läta henne hålla på. Sen så verkade Wilma tröttna på Noah och gav sig på Noahs "lillebror" (samma ägare) Kenny, men Kenny var inte lika lugn och stilla som Noah var, han ville para sig med Wilma också men då blev wilma så förskräckt och pep och skrek för det var ju inte alls vad hon hade tänkt sig.

Alice var lugn som en filbunke som vanligt, lika ren och fin när vi kom dit som när vi åkte hem, medans wilma var grå och svart :)

När vi väl åkte hem så kom vi inte så långt innan mina vindruttorkare la av, jätte konstigt. Mitt på rutan stannade dom och eftersom det ösregnade så blev det inte så lätt att köra då. Tur att min käre sambo låg på soffan och slöade så han kunde komma och hämta mig. Men han var inte den snabbaste, vi vänta på honom i ungefär en timme. Vi somnade alla tre :) Jag vaknade av att Alice snarkade i baksätet. Men nu står min käre bil i halmstad, Vid husvagnshandlaren. (kör du förbi ann-catrin så får du gärna slänga ett öga på den så den inte har blivit rånad:)) Får hämta den när det är torrt att köra hem, så ska jag köra den till verstaden så får dom fixa...

 

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Å, nej!! jag har helt snurrat till det dessa dagar. blandade ihop dagarna, och var inte för mig att det var idag. skit också! Jag som har gått här hemma och pratat med loke att ska få träffa sina syskon och massa kompisar. skit också!



Förstår inte att jag kunde snurra till det så. fasiken också.

2009-12-27 @ 17:13:08
URL: http://jeennyyss.blogg.se/
Postat av: jenny

skrev en kommentar, men den kom visst inte fram. Attans! Jag har blandat ihop dagarna. vet inte vad jag pysslar med. skit också. har gått här och pratat med Loke och sagt "snart skall du få träffa dina syskon och alla andra berner".



fan.. :( hoppas ni hade trevligt i alla fall :)

2009-12-27 @ 17:18:58
URL: http://jeennyyss.blogg.se/
Postat av: Ann Chatrin

Men, herre gud människa, varför ringde du inte till oss? Vi kunde ju hämtat dig så hade du sluppit att sitta i bilen och vänta. Jag lovar, ska köra förbi o kolla så att den är ok.

2009-12-27 @ 20:37:38
URL: http://www.lillaskee.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0