Champion!!!

Idag så blev vi champion jag och Alice :) Vi tog vårt tredje första pris i lydnadsklass 1, med 164 poäng. Dom där 180 poängen som vi fick på första tävlingen verkar bara ha vart rena turen, för efter det så har det bara gått utför.
Men Alice skötte sig bra. 10, 10 på platsen och tandvisningen. Sen så la hon sig på läggande, och ställde sig på ställande och matte var överlycklig. 10 på apporten, så klart. ;)
Och sen bara hopp över hinder kvar, yes detta grejjar vi fint. "hopp" kommenderar jag.......alice går sakta fram till hindret och luktar lite i marken (?) "hopp" säger jag igen för att åtminstonne få hunden att hoppa, även om vi antagligen redan hade nollat momentet. hon tittar upp "jasså, är du här också!" går runt hindret och fram till mig och tittar på mig. Jätte konstigt, hon blev helt plötsligt helt väck i bollen! jag skrattar och suckar samtidigt, dommarn ger oss en nia på helheten och ler lite och verkar också tycka att det var synd, när det hade gått så bra allt annat. Men vi fick vårt första pris så nu är vi champion och jag ska beställa ett diplom och sen så ska vi börja träna momenten till lydnadsklass 2 så snart som möjligt. Det ska verkligen bli hur roligt som helst. jag är super glad. :)

Kan ju säga att vi nog inte hade kommit på pallplats även om vi hade klarat hoppet, för det var tre riktigt riktigt bra tjejer som låg runt 190 poäng...och så mycket hade vi inte fått :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: jennie

Grattis till vinsten =) hoppas ni haft en bra jul!! kram

2009-12-26 @ 15:20:14
URL: http://jenniemx.blogg.se/
Postat av: Ann Chatrin

Men, alltså, SUPERGRATTIS!! Va duktiga ni är. Hatten av för er. Vi ses imorgon.

Kramar Ann Chatrin

2009-12-26 @ 19:12:19
URL: http://www.lillaskee.com
Postat av: lina

Ni är super duktiga och så fina tillsammans!!

2009-12-26 @ 21:16:12
Postat av: Åsa

Stort grattis!! Kul att det går så bra! Här dras jag med en skendräktigt Mini. Lilla stumpan..

2009-12-27 @ 22:06:42
Postat av: Anne

Hej!

Vad duktiga NI är. Skickar grattiskramar till er.

Anne och bror Aslan

2009-12-28 @ 12:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0