julgodis och tvätt och hundar!

japps. har börjat göra lite julgodis..det lättaste. rispuffar blandat med smält choklad! gott och lätt :)

Igår så fick malte för sig att han skulle gå hit igen. han gjorde det ju för ett tag sedan när han blev skrämd av högtryckstvätten hemma hos pappa, och i fredags var han på väg men blev upplockad av en bil på vägen...men igår kom han nästan ända fram. maggan ringde och sa att han stuckit så jag körde iväg och mötte han här på grusvägen. Det är inte bra, inte bra alls! han har la kommit på att han kan gå själv så nu gör han det så fort han får tråkigt, dom har ju inhängad trädgård men han lyckas få upp grinden på nått sätt. gubben som plockade upp han i fredags sa att det var tur att han hade reflextäcke på sig för annars hade han kört på han, malte gick mitt i vägen. pappa får fixa grinden så att den går att låsa eller nått för jag är rädd att han ska bli påkörd, den vägen han går på en bit är det 70 på...men många kör i 90-100. inte en chans att dom hinner stanna och se han om han sticker utan reflex på sig. ja, vi får hoppas det löser sig.

Har jag berättat när vi var på innebandy match för ett tag sedan? tror inte det va! Jag och björn var på Warberg - AIK. tror det var förra helgen. AIK kom hitm ed gott självförtroende, dom hade inte förlorat en ända match hittils på säsongen, men så kom dom ju till Vaaarberg. Varberg vann med 6-4 (tror jag det var). Men vad jag ville berätta var att stockholmare är ett folk för sig. När vi var i stockholm så belv vi väl bemötta på centralstationen och fick mycket hjälp och alla var trevliga..men när dom åker från sin trygga stad, då är dom inte så trevliga längre. Vi satt precis bakom avbytar bänken, det byts efter varje period så två gånger satt lag AIK framför oss och en gång Warberg. Och det spelade ingen roll hur mycket AIK låg under med...dom gick ändå där och tuggade tuggumi och putade med sina perfekta rumpor, och såg allmänt jävla kaxiga ut. Det roligaste var andremålvakten, han var väldigt aktiv i de andra spelarna och hur dom skulle spela. själv fick han hoppa in två gånger i matchen, och ta två straffar, vilka han tyvärr räddade. Men han var för rolig, han tittade ofta upp mot publiken och jag kunde inte låta bli att hånle mot honom för vi visste båda två att dom kommer inte vinna detta :) Just för att AIK inte förlorat en enda match innan dom kom hit, och för att dom var så kaxiga..så var det extra gött att Warberg knäckte dom :)

Eftersom det inte blev nån parning med alice så har jag faktiskt börjat titta mig om efter andra raser. björn vill ha fågelhund, jag vill ha tävlingslydnad hund. Vi tänkte kanske slå våra ärthjärnor ihop och kombinera.

dessa kan jag tänka mig :)


Breton


Drentsche


Finsk spets


Gordon setter


Kooikerhondje


Tollare


Det är skit svårt att veta vad man ska välja. En gång berner alltid berner..men jag vill bara ha berner alice :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0