Musikhjälpen!

P3 gör en bra grej med musikhjälpen. Dom samlar in pengar som oavkortat ska gå till kampen mot malaria.
Malaria kan botas. Medicinen finns, men dom som behöver den har inte råd med den...varje minut dör TVÅ barn i malaria, bara för att dom inte har någon medicin.

Jag börjar skämmas nu för att vi ska till Uganda, vi rika jävlar som åker dit på semester med kropparna fullproppade med vaccin och tabletter för att inte bli sjuka när vi är där. Sen åker vi hem igen efter att ha haft en bra resa och fortsätter leva vårt liv här hemma. Medans dom som bor där kämpar för att få ha sina barn i livet så länge som möjligt.
Jag vet inte om vi kommer få se någon fattigdom när vi är där. Men jag vill ta med mig någonting om det är så att vi stöter på fattiga människor. Jag vet inte vad man kan ta med sig bara...vad har jag som dom kan ha nytta av? Medicin är nog det viktigaste, och det stör mig som fan att det finns huuuur mycket medicin som helst här, runt omkring mig. men jag kan inte bara klampa in på apoteket och köpa dom! jag vet inte vad jag kan ta med, plåster? våtservetter?
Samtidigt så tror jag att vi hjälper dom bara genom att åka dit. Vi kommer ju handla vatten och frukt o så där, och jag kommer absolut köpa saker om folk vill sälja saker dom de har gjort.

Nu ska jag önska en låt till musikhjälpen...tror jag ska önska elton john - your song. den är fin :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0