super kallt!

Det är kallt ute idag. -6.2 grader! Jag gillar det, Alice gillar det - Wilma hatar det! 
Jag släppte ut dom i trädgården i morse medans jag gjorde mig i ordning för morgon promenaden. När jag hade vart på toa så satt wilma på trappan och huttrade. När jag öppna så sprang hon in och satte sig under köksbordet och tittade på mig som att jag inte var riktigt klok! "du kan väl ändå inte mena, att vi ska gå ut i denna kylan?"
Men jo, det var just vad jag menade :) Vi gick ut och det gick bra, vi gick fort för att hålla värmen! Men så fort vi kom hem igen så ville wilma gå in och ha mat! Efter maten så skulle dom ut igen, dom har fått en dålig vana det sista att para sig med varandra som tokar just efter frukosten. Och det gör dom helst när dom tror att ingen ser, utomhus helst. Så jag släppte ut dom och när jag gick och tittade till dom efter en stund så hade dom slutat, då satt wilma på trappan och huttrade igen. Alice satt däremot mitt på gräsmattan och fångade upp härliga dofter med vinden.
Jag släppte in wilma och hon hoppade upp i den obäddade sängen och gosade ner sig för att bli varm. Och jag förstår att hon är kall, för hon hade is på ryggen och i skägget. Hon hade la blitt blöt efter att dom hade hållt på med parningsritualerna och sen hade det fryst. Stackarn. Nu ligger hon gott och är nöjd iallafall :)
Funderar på att köpa ett backontrack täcke till henne. Hon har ju ett täcke men det är lite för kort bak till rumpen, också är det fodrat så jag vet inte om det kanske blir för varmt. Backontrack är ju så smart att det är inte fodrat utan det tar till vara på värmen som hunden redan har, också andas det så att det inte blir för "kvavt" innan för täcket! Alice har ett och det är super bra, det är bra för leder och så om dom vill ligga ute efter en promenad så att dom behåller värmen och inte blir kalla.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: jenny

vad roligt att läsa när du skrev vad wilma tänkte. hehe. stackars liten. inte lätt inte :) förstår att hon tycker det är kallare jämfört med alice som har massor med päls. Loke och mowgli är också helgalna i snön här hemma. mysigt :) hoppas allt är bra med er annars :)

2009-12-17 @ 12:08:52
URL: http://jeennyyss.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej, ja det ser ut som om jag kommer i alla fall på berner träffen. Jörgen jobbar, men jag tror jag kommer:)

2009-12-19 @ 12:25:24
URL: http://jeennyyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0