vill du göra mig sällskap?

På lördag så ska jag åka upp till lydnadstävlingen i kungsbacka även om jag inte fått mejl om att någon har lämnat återbud. det kan ju faktiskt vara så att någon ringer på morgonen, eller helt enkelt bara inte dyker upp av nån anledning. jag ska vara i kungsbacka ridhus, alltså "inomhus"! Vill du göra mig sällskap? så tråkigt att åka själv. kul om nån vill följa med och göra mig sällskap :)

Idag så har jag jobbat länge, inte kort som jag hade önskat :) sista timmen fick jag gå in och hjälpa till på en småbarnsavdelning. ååh vad jag älskar det. så fort jag satte foten där inne så var alla sötnosar fram och undrade vad jag var för en konstig vuxen. Dom är så mysig. Vi hade på musik och dom vickade på sina små rumpor och sjöng, dom envisades med att klättra upp på bord, dom åt playdooh lera och dom tog varandras saker. Men bara för att testa, räcker med att man tittar på dom och ler när dom gör ""fel"" så slutar dom :) det gör mig så glad att få vara med dessa små liv som fortfarande tror att livet är en dans på rosor :)

Sen när jag kom hem så har vi satt in granen, gått på promenad med stopp hos grannen och lämnat julklapp. Där ville dom som vanligt bjuda på "en sup" som dom själv kallar det, men eftersom vi hade hundarna med oss och dom har en hane och wilma och alice var surtanter och vi inte ville lämna dom ute i snön, så fick vi tacka nej....tre gånger!

Imon skulle jag och Linnea ha tränat lite, men det blev inte av. så jag får mer tid till annat. ska handla och städa och duka och bada alice. sen måste jag nog se till att gå ut med alice och träna lite själv om det är så att vi får vara med och tävla på lördag :)


Föresten. det snöar. det snöar. det snöar. Jag Älskar Det. Fan vad jag älskar det. Wilma gillar det också men det är lite besvärligt för henne eftersom hon har sån päls så snön klippar fast och hon får sånna snöbollar på tassarna och mellan trampdynorna, blir lite svårt att gå tillslut. alice har ju sån bra päls så det bara rinner av. men vi pölsar på ändå såklart och tar lite paus för att borsta bort från wilmas tassar ibland :) 

hoho. På torsdag är det julafton. jag gillar det, men jag gillar inte det nu innan med allt som ska göras. men på torsdag är det mysigt. :)

God Jul mina vänner.
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0