fan vad arg jag blir!

jag blir så fruktansvärt jävla arg när när människor behandlar djur illa. Kollade just på kallafakta, där de visade bilder från att det sitter ett gäng människor i ett rum och drar loss dun från gåsar som lever, gåsarna skriker och sprattlar men människorna håller fast de och bara rycker och rycker. En del gåsar fick de sy ihop för de gjorde dem så illa, så de bara sydde ihop såren utan att ha den minsta medkänsla för djuret. Sen lyfter de upp gåsarna i en vingen och slänger ut dom på gården igen... jag blir så jääävla förbannad. Fan vad jag ångrar att jag köpte ett duntäcke till b i julklapp, och att jag själv har ett. De som arbetar så här gör det för att efterfrågan på dun är så stor, och genom att plocka gåsarna levande kan de plocka dom 5 gånger istället för 1 gång som det bara blir om dom först avlivar dom. Att man drar dunet från en gås kan jämföras med att man drar av håret på våra huvuden sa en veterinär i programmet. helvete jag blir så arg så jag kokar. De som arbetar så här finns inte i sverige, utan det är i andra länder, men de säljer sen till Sova, Jysk, Åhlens m.m. Fan.... jag hoppas verkligen att de bolagen inte köper från de som plockar gåsarna levande längre..jag ska då aldrig mer köpa dun...Så nu är det en sak till på listan som jag inte köper. Det andra på listan är bambu, och bambuskott (för pandorna dör ut av att det inte finns tillräckligt med bambu), oekologiska ägg och annat.... läser alltid på t.ex. kyckling påsarna vad det står om hur de växtupp.

åh nu är jag så jävla arg så jag ska gå och döda några nazister i playstation...det är världkrig i spelet nämligen..och jag har kommit in i tyskland nu.
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0