FREDAG!

Alice hon är så duktig, det är inte alls många droppar på golvet. Hon slickar och slickar sig hela tiden, och kommer det en droppe på golvet så är hon snabbt där och slickar upp den! Jag funderade igår på om hon kommer bli en bra mamma, och jag kom fram till att jag vet faktiskt inte. Det låter kanske konstigt att jag inte känner min hund såpass, men hon är ju lite mesig ibland..och det får mig att tro att hon kanske inte klarar av att ta hand om sina valpar i alla lägen, men hon ju också så snäll och underbar och det får mig att tro att hon kommer bli en underbar mamma. Men så ser jag också framför mig att jag kliver in i huset, och hon ser mig och skiter fullständigt i sina valpar som kanske ligger och diar, hon bara flyger upp och vill fram till mig. Sån är hon ju här hemma menar jag. Nä, så jag har inte en aning. Jag hoppas ju såklart att hon inte kommer sakna mig så mycket, utan att hon kommer tycka om att vara i Svenljunga och gosa med sina valpar hela dagarna! Det kan ju ge mig mycket bättre samvete när jag åker därifrån, att hon inte ger men "mamma-snälla-lämna-mig-inte-låt-mig-följa-med-blicken". Men vi får se vi får se.
Detta gillar jag, går in och kollar här flera gånger om dagen för att fatta att det verkligen är sant! :)

Ikväll så blir det lugnt. Imon ska vi fira b.s syrra som har fyllt år så ikväll ska vi äta god mat och kolla på tv bara! De är skönt tycker jag :) Jag brukar gå en runda när B fixar maten också blir jag kall och trött när jag kommer hem så är det på med pyjamasen och äta den goda maten sen tänder vi en brasa och parkerar i soffan. Det fattas bara ett par tre stycken söta barn så har vårt fredagsmys nått toppen ;)

nu har jag kokat pasta som jag ska ha med till skolan. Så tänkte jag hinna gå en runda med hundarna innan jag åker.  Så bye bye ! :)


En liten bit pasta är väl aldrig fel, men jag måste lukta först så det är inte nått skumt!



Ok, den blir godkänd!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0