Nu var det dags att sluta äta!

En dag in på löpet, då var det dags att matvägra! Alice slickade i sig morotspurén som låg uppe på, och vattnet i matskålen, sen backade hon och vände sig om och tittade på mig och såg så ledsen ut. Hade jag inte gett henne mer mat än hon ska ha i några veckor nu tidigare så hade jag blivit orolig, men eftersom hon har fått 12-13 dl om dagen (hon ska äta 10 dl) så har hon ju fått i sig mycket och kanske tom. gått upp nått kilo så då gör det inget om hon inte äter nu i några dagar.
Igår så var vi och handlade lite, så köpte vi youghurt, bäst före datumet på den är 11/3...då har vi antaligen vart och parat alice tänkte jag :)  

Inatt så sov jag på soffan, och guuud vad skööönt jag sov! Ingen b som snarkade, ingen wilma som bädda i korgen och ingen Alice som snarkade..bara helt tyst och mörkt och lugnt :) anledningen till att jag gav upp och la mig i soffan var att b snarkade så, det är väl hans tur att vara förkyld/sjuk nu. När jag precis hade lagt mig i soffan så kom alice smygandes, då viskade jag lite på henne för jag hörde att hon hade stannat och undrade säkert vad jag höll på med. Så kom hon min lilla älskling och satte sig jämte soffan också gosade vi en liten stund, sen la hon sig bredvid soffan. Sen vet jag inte om hon gick och la sig i sovrummet men jag vaknade inte av hennes snarkande som jag brukar göra, trots att jag alltid sover med öronproppar! 

Igår var en riktigt lyckodag! Det började med att jag skickade iväg en komplittering som jag inte fått godkänt på sen i augusti 2008. Men den kom snabbt tillbaka och var godkänd..ÄNTLIGEN! Sen så började ju Alice att löpa! Sen så gick bilen min igenom besiktningen. Herregud, det kunde jag aldrig tro. Skickade ett sms till pappa direkt efteråt och han var lika glad som jag att vi slipper lägga pengar på den mera iår och slipper grejja och fixa med den mera iår :)

Nu ska jag snart iväg till skolan och ha VFU bla bla nånting, nånting inför praktiken alltså! sen så ska jag förbi djuraffären och nu måste dom ha fått in wilmas mat för hon åt upp det absolut sista nu i morse. Sen är jag hemma vid lunch så vi ska gå en promenix! Sen ikväll så är det dags för spinning, det ska bli skoj skoj :)

uuih, nu ligger Alice här och fiser, hon behöver nog gå ut igen. Kanske därför hon inte ville äta?
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0