på promenad genom stan...

...eller till stan iallafall :) jag och hundarna ska gå in till B:s föräldrar nu. Vi kommer säkert inte hinna gå ända in innan b hämtar upp hos med bilen efter en timme..men en bit iallafall. för några år sedan, när wilma inte var ungefär som alice är nu och vi bodde i lägenheten i stan, så gick jag och wilma ut hit till b:s mormor, det tog ungefär 2 timmar har jag för mig...får se hur mycket snabbare jag har lärt mig att gå och se hur långt jag hinner på en timme idag :)

I måndags när jag städade så fick jag ju med mig korv hem, och även korvbröd. Och basillskräck som jag har så vill jag inte äta upp dom, det har ju vart andra med sina fingrar och pillat på dom. Så jag tänkte att det var synd att jag inte visste att annalina skulle till ank dammen och mata ankorna..då kunde ju dom fått dom. men sen kom jag på att jag kan ju ge dom till fåglarna i våran trädgård..Så jag smulade sönder dom och slänge ut dom, sa nej tre gånger till alice att hon inte skulle äta upp det som jag slängt ut..och hon lyssande bra efter de tre gångerna. Men så komer b hem. Så säger han att fåglar får ingen enegri av bröd, speciellt inte vitt då kanske, så dom tror att dom är mätta och har ätit men så fryser dom ihjäl när det är kallt. ajdå, säger jag. Då får la hundarna ta det iallafall då. Så jag säger varsågod till alice..men då fattar hon ingenting..."vaddå varsågod, jag fick ju inte?" så b fick gå ut till brödet och visa alice att hon faktiskt fick äta upp det iallafall :)

Nä nu står alice på trappan med framtassarna uppe på fönsterbrädet och tittar in på mig och skäller och gnäller. Hon tycker jag är elak som har backat på dom massa reflexer och släppt ut dom och sen kommer jag inte. Och det kanske jag kan hålla med henne om ioförsig..Så bye bye!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0