fan vad trött jag blir...

...när hundarna inte äter. Wilma var väldigt krånlig med maten när hon var valp, men de senaste 2-3 åren har hon ätit jätte bra, men nu börjar hon krångla. Alice har nästan alltid varit krånlig med maten. I morse spydde hon sånt som de kan spy ibland när de blir för hungriga, galla kallar jag det. Men ändå så vill hon inte äta fast hon måste vara helt tom i magen, eller hon vill ju äta men inte sin egen mat, utan de vill ha varandras. Det gör mig så förbannad och ledsen när dom inte äter så jag skulle vilja ruska om alice som står och kollar på mig just nu och säga till henne att äta, men jag lägger band på mig för jag vet ju att det såklart inte skulle hjälpa :) Om allt går som v önskar och alice blir dräktig efter parning och vi får hem henne och en valp till sommaren så ska vi byta mat på wilma så att alla tre har samma sort, dels för att det blir enklade för oss men också för att dom inte kan läskas av varandras mat då, eller vem vet, det kanske dom kan ändå. gräset är ju altlid grönare på andra sidan!

Nä, jag sitter just nu här och funderar på om jag ska låta dom äta varandras mat eller inte, för jag vill så gärna att dom ska få nått i magen, men samtidigt så känner jag att om jag inte låter dom äta varandras mat på några dagar så kanske dom inser att dom inte får det och då blir dom hungriga och måste äta sin egen mat. Jag tror jag kör på det andra, ska säga till b sen att det kanske är lika bara att köpa alice mat till wilma också redan nu!




Så här har hon stått och tittat på mig länge nu, fast hon blundade just på kortet :)

Nä, nu har jag gnällt på dom för mycket. Kanske behöver jag lite frukost i min mage för att bli på bätter humör :D Kl 13 ska jag vara barnvakt, antagligen ska vi in till annalina och leka lite då. roligt roligt :) Pappa ringde igår och frågade om jag kan passa malte, klart jag kan. Men jag har tänkt lite och maggan säger ju att han hostar så jag ska inte låta alice och wilma träffa han, nu när alice har blivit av med sin hosta precis. Vill inte att hon ska bli sjuk igen överhuvudtaget, men framför allt inte nu när hon ska paras om några veckor, och alice uppfödare vill göra veterinär besiktning på henne så det ska antagligen göras nästa vecka.

bye bye.
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0