jobbat klart för idag.

nu har jag kommit hem från städjobbet. När vi gick til bilen och det bara var jag och chefen kvar så sa hon till mig att jag är en riktigt pärla och jätte duktig och att hon hoppas att jag vill stanna kvar och jobba i sommar eller till hösten. Jag vet inte om hon säger så till alla men det värmer iallafall :)

När jag körde glassbil i lördags så kom jag att tänka på en sak som jag och frida hörde när vi var på cran canaria förra året. Jag kom att tänka på det just när jag körde glassbil bara för att väldigt många börjar prata om vädret när vi ska växla pengar eller dra kort och det blir en liten tystnad :) "jaha, nu var det blött igen. Ja, nu var frosten borta då.. osv."
  
Det var nämligen så här, när jag och Frida sitter på en restaurang och små pratar och väntar på vår mat så hör vi att det är några svenskar som sitter vid bordet bredvid, och i det sällskapet så är det även en kines som de pratar engelska med. Så säger en ung svensk kille så här till kinesen;
 - In Sweden we talk alot about the wheater, and in england the maybe talk about the time. What do you talk about in China? Is it rice?

Och både jag och Frida knäcker oss och försöker låtsas som att vi inte hörde, men det var så roligt. Jag kunde verkligen se framför mig hur kineserna pratar med varandra om olika rissorter när det blir en tyst paus :) Iallfall så var det inte så, kinesen svarade; -No?
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0