Drömmar!

Åh Lilla Anna. Och Cissi. Mina instruktörer som lärde mig och Alice så mycket när vi gick lydnad. Det var ju bara jag och Alice på hela kursen så vi la in kurserna precis som det passa mig, och Alice. Eftersom Alice inte orkade tänkta så intensivt i en timme så fick vi korta ner till en halvtimme per gång. Dom är så underbara och snälla dessa två tjejer. Vi skrattade med varandra när jag gick som en stel pinne när jag försökte gå helt normalt vid fritt följ, eller åt Alice tokigheter, som mest berodde på att jag tänkte så intensivt på att göra rätt så att det blev fel och Alice fatta ingenting. Eller när cissi släppte ut Lilla Albin och Alice och Albin lekte runt lite. Nu har båda dessa tjejer fått avliva varsin älskade hund och jag lider med dom. Sjukdomar är något som det inte finns nån mening med, eller? Tänker på er tjejer! Och jag tänker på Åsa och Mini och ber till gud att Mini inte ska ha fått den dödliga sjukdomen PNP!
 
Imon ska jag till Svenljunga och träna drag med Alice. Det ska bli skoj. Det är inte bara roligt med draget utan det är roligt med gemenskapen :) Mycket hundprat, det gillar vi! Jag hoppas på att Alice ska få dra en vagn för första gången imon, hon har bara dratt skaklar (två hjul) ännu.

Jag har märkt att det finns inte en enda arbetsgivare som talar om alla ens rättigheter för en, jag har haft många ströjobb under alla sommrar som jag har gått i skolan och nu när jag pluggar också. Och alltid blir man lurad om man inte känner till allt man har rätt till och BER om att få det. Det är sjukt och jag hatar det! Så när jag blir stor så ska jag vara min egen chef. Jag ska ha hundtrim och tänkt att få starta en personalkopporativ förskola. Vilken dröm!

Nu ska jag  gå in på brukshundklubben och kolla om dom har lydnadstävling snart. Vill gå på en med Alice men jag måste gå och titta på en själv först så jag får se hur det går till.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: jennie

Hej.. ja ens egen chef ska man vara.. härligt med ett eget kooperativ får ja jobba hos dig då? =)

gällande va jag gjorde för ett årsen vill jag inte gå in på här.. men vi kan väll säga att om d hade lyckats så hade jag inte varit här nu.....

Hoppas allt e bra =) Kram

2009-07-31 @ 16:48:57
URL: http://jenniemx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0