Humlor!

Nu har vi massor med humlor på buskarna utanför dörren. Det har inte hänt någon olycka än, med hundar och humlor. Humlor är ju snällare än getingar, dom jobbar där ute och man kan se hur mycket pollen dom samlar på sina ben och sen kryper in under huskanten. Getingar däremot vet jag inte vad dom sysslar med, dom kommer ju ofta in och yrar runt och verkar inte ha koll på nått! Jag har fått flytta hundarnas vattenskål, där den stod innan vad precis under humlornas bo, då hamnade humlorna där och drunknade. Inte snällt mot varken humlor eller hundarna som ska dricka där. Vet inte om det har med humlorna att göra, men iår så har vi massa med äpplen på det ena äppelträdet i trädgården, förra året var där bara två :) Jag gillar humlor iallafall, dom är fina och dom håller sig på sin kant och dom gör så att trädgården blommar! :)


Igår när vi var ute och gick så såg vi tre rådjur, det sista vi såg när vi var på väg tillbaka hem fick Alice för sig att sticka efter. Så Alice sprang uppe på vägen och rådjuret längst med vägen ute på ängen, så märkte rådjuret att den inte skulle kunna komma förbi Alice på vägen, den ville ju upp i skogen. Så den vände och sprang mot oss, då var det inte lätt att hålla wilma kan jag ju säga. Wilma var hel tokig, och Alice hade plötsligt blivit döv, konstigt! När rådjuret sprungit förbi oss så lyckades det sticka upp i skogen då släppte Alice det och valde att lyssna på mig, men då var det för sent. då var jag redigt förbannad på henne, hon fick sig en utskällning som hon bara fått en gång tidigare (när hon jagat grannens katt) medans wilma hoppade, skällde och drog i kopplet. Sen var jag sur på henne när vi gick hem, och det märkte hon för hon gick bakom mig hela vägen hem. Men nu är i vänner igen såklart. :) Jag låtsades också vara lite argare på henne än vad jag egentligen var, för det värsta hon vet är när vi blir arga på henne. Så då skulle hon få känna på det ordentligt tänkte jag, så hon lyssnar på mig nästa gång det kommer ett rådjur!
Henne sår börjar läka sig riktigt riktigt bra, det är inte gult längre utan bara en sårskorpa på det så det ska nog läka sig bra. Men gud vilken tur det var att jag åkte in med henne! Hon kliar inte alls på det nu så hon behöver inte ha den dumma tratten! Blir mer och mer skeptiskt till min veterinär. Läste på salvan och där står att den ska inte användas mer än 2 ggr om dagen i max 7 dagar, efter det så blir det överdosering. Vi ska använda den 2 ggr om dagen i TOLV dagar! Det är ju många mer dagar än sju!? Skulle vilja ha en annan veterinär men här finns ju inte så många, det finns en till som jag vet är bättre men dom svarar aldrig (tror dom är mycket ute på bondgårdar och sånt) och har bara öppet typ 5 timmar på dagen. Ah jag vet inte. Jag lär mig väl mer och mer ju mer vi åker till vet. och kan börja kräva saker till slut kanske!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

Hej hej! Visst e humlor fina och precis som du skriver ,lite snällare :) Vad ska du hitta på idag? Vi kanske kan ta en fika eller en glass? Ring om du har lust. Kram

2009-07-05 @ 08:53:59
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0