konstigt!

Alice har fått ett så konstigt sår, under munnen liksom, på hakan eller vad man ska kalla det på hundar :) Det är inte särskilt stort eller djupt, men grejjen är att igår morse så hade hon bara torkat blod i pälsen, så jag tvättade och gjorde rent, efter några timmar gjorde jag rent igen, när jag sen skulle göra rent vid 17 tiden så var det varigt. Så jag gjorde det det då och sen en gång till, men i morse så var det fortfarande varigt. B säger att det nog ska bli bra, ingen fara. Men jag är så nojjig, här är ju så varmt så bakterier och annat kan väl lätt sätta sig i såret även om man gör rent hela tiden, sen så är det väldigt svårt att få helt rent pga pälsen. Så jag ringde vet. ska dit kl 14. Är så rädd att hon kan få blodförgiftning tex. Dom kommer antagligen raka bort pälsen där och göra rent ordentligt. Det hade vi ju kunnat göra själva men det känns bättre att nån som vet vad dom sysslar med grejjar med det. Får hoppas på att det blir bra!

Igår fick jag nytt sommarjobb också :) Jag börjar bli lite desperat nu, inga sms om vikariat har kommit sen innan midsommar så jag är i stort behov av pengar. Så jag frågade pappsen min, som har växthus, om han har nått jobb till mig. Igår var mitt första jobb att köra syrran till GBG, hon skulle peirca (?) sig, så jag körde och fick pengar för det och pappa kunde fortsätta jobba i växthuset :) Idag ska jag sitta i "shoppen" som vi kallar den, där han säljer gurka och tomat. Det har vart för mycket svinn där det sista när folk får ta själva och lägga pengar, så lillsyrran har suttit där några kvällar och idag så ska jag få göra det och få lite pengar för det :) Hoppas han har mer jobb sen, jag gör vaad som helst. Städar, klipper gräset, rastar hunden, plockar tomater, viker lådor, väger tomater...sånt som man kanske kan tycka att man som dotter kan hjälpa till med ändå...men inte i detta fattiga läget :)

Nu ska jag rensa ogräs innan Alice ska till veterinären.
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Linnea

I kurshandboken står det omtentamenstillfällen för alla examinationer i kursen. Det första är 21 aug och det andra 9 okt... är det dom tro? Det är väl bara att lämna in kompletteringarna och hoppas att de kollar igenom dem så fort som möjligt. Kram kram

2009-07-01 @ 14:43:34
URL: http://parlalinnea.blogg.se/
Postat av: Ann Chatrin

Hoppas att såret läker snabbt. Inte kul i denna värmen.

Visst är det märkligt, att folk inte har vett att uppskatta självbetjäning. Har egen erfarenhet av det. Det har inträffat hos oss också, folk har tagit sparris utan att betala för sig. De allra flesta sköter sig och lägger pengar, men det är ju så att de som inte sköter sig, det är de man märker, tyvärr.

2009-07-01 @ 15:27:26
URL: http://www.lillaskee.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0