Ludde.

Har vart ute ens sväng med hundarna i skogen, vi gick och hälsade på Ludde. Så här två år senare så minns jag knappt varför vi tog bort honom. Han kunde ju legat i trädgården och fått springa runt där som han ville, hade vi staketet när han var här? Varför gav vi upp istället för att kämpa? Jo, han kissade inne, jo han slutade äta för här kom vi med en tik, och sen en tik till. Jo, han var som en yrboll och for runt i hela huset 24/7, om vi satte han där ute i sin lina istället så stog han bara och skällde, konstant. Vi började gå varandra mer och mer på nerverna och ingen här i huset mådde bra, varken människor eller djur. Men varför jobbade vi inte med han? Jag försökte iochförsig gå långpromander med honom för att han skulle få av med energi, men han hade aldrig vart ute på några promenader i hela sitt liv så han visste inte vad som hände eller hur han skulle bete sig. Det går inte att lära gamla hundar sitta? vissa säger att det stämmer och vissa säger att det inte stämmer, jag kunde då inte aktivera honom iallafall, eftersom han kunde inget, förutom "sitt" och "plats i korgen". plats i korgen....Lilla kära Ludde, hur ofta fick du inte höra det? Jag minns inte hur det var då, nu minns jag bara att du var den gosigaste hund man kunde tänka sig om man satte sig ner med dig på golvet. Oj vad jag saknar dig nu.



      
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

Jag har aldrig fått höra om Ludde? Men jag tycker inte att du ska klandra dig själv, du är världens goaste djurvän och jag är säker på att Ludde vet att du älskade honom jätte mycket :) Jag ska kolla upp om söndag annars funkar torsdag 23 för mig, jag jobbar tokmycket nu :/ Kram kram

2009-07-14 @ 23:34:52
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0