Magkänslan!

Var så osäker precis innan jag skulle åka in till veterinären om jag verkligen skulle åka, det är ju bara ett litet sår och det var kanske inte så varigt ändå? Men min magkänsla sa ändå att jag vill att de kollar på det för säkerhetsskull, och tur var ju det. Dom rakade bort pälsen, utan att behöva söva henne vilket vet. sa var väldigt ovanligt att hundar gick med på :), och då såg vi ju att det var mera än vad man såg med pälsen där. Det var rött och svullet och såg inte alls bra ut. Antaligen är det våtexsem. Det är det värsta med min veterinär, att dom kan aldrig säga exakt vad felet är, det kan va dittan och dattan. Jag vet inte om det så med alla veterinärer att det är svårt att komma på vad felet är, men det är jobbigt iallafall, detta var mest troligt våtexsem, men kan också vara från parasiter eller fästing. Iallafall, nu får alice ha krage så hon inte kliar sig och det ska tvättas och smörjas med salva på två gånger om dagen. Mitt lilla hjärta. Det var tur vi åkte in så det inte hann sprida sig mera. Får ha koll på henne nu bara så att hon inte börjar klia sig på andra ställen på kroppen om det blir nått mera.





Nu ligger hon här jämte mig och snarkar, vi har vart hos pappa i tre timmar när jag jobbade där ju. Hon tycker det är jobbigt med tratten och alla andra djur, malte, tussan och en hund som maggan passar, tar avstånd från henne för dom tycker tratten verkar så läskig. Så nu är hon helt utslagen.
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

stackars lilla flickan, hur länge kommer hon behöva tratten? Vill träffa er snart med. Kram kram

2009-07-01 @ 21:13:10
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0