Mikael Wikner 17 Juli 1965 - 10 Juni 2009

Det har varit en oerhört jobbig dag, men vi har klarat det tillsammans, med många kramar och många tårar. Jag grät så jag skakade när vi bar ut honom från kapellet till bilen, som skulle köra honom till kyrkogården. Tänker på hans döttrar och mormor och morfar, och döttrarnas mamma, det är jobbigt för dom! Jag är helt matt i hela kroppen efter alla tårar. Det skar i mitt hjärta när hans dotter Erica 6 år sa "hej då pappa." och kastade ner en röd ros i graven, och att se hans andra dotter Annie 4 år inte säga någonting med tårar på sina kinder. Och när mormor läser upp en dikt hon har skrivigt när hon tar farväl. Hon trodde inte hon skulle klara det, men det gjorde hon. Hon läste sin dikt om hur otroligt orättvisst det är att han ska ryckas ifrån jorden så hastigt med alla sina drömmar och framtidsplaner. Han var fast besluten att vinna ett V75 lopp innan han fyllt 50, jag tvivlar inte en sekund på att han hade gjort det, om det nu funnits nån rättvisa i världen.
Tack ni som skrivigt så fina kommentarer, det värmer!















Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

Vad fint, fick tårar i ögonen när jag såg bilden med flickorna vid graven. Så fruktansvärt orättvist! Jag tänker på dig vännen och hoppas vi kan ses snart! Gosa med vovvarna mycket, de är bra på att trösta. Älskar dig vännen!

2009-07-09 @ 18:38:19
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Ann Chatrin

Tårarna rinner när jag läser det här! Massor av kramar till dig!! Rättvisa, ja man undrar om den finns.

2009-07-09 @ 21:07:40
URL: http://www.lillaskee.com
Postat av: Åsa

Lider med dig! Världen är orättvis ibland! Ta hand om dig!

2009-07-09 @ 22:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0