skendräktig...

Wilma är skendräktig nu. Hon har börjat få mjölk i tuttarna och hon ligger i korgen om nätterna, hon surar på alla hanar som vi träffar som vill lukta henne i rumpan, "no way boys. Förbjudet område". Hon vill inte leka nånting, hon vill bara gå promenader och kissa överallt och sen ligga och vila resten av dagen. Hon ligger bara i korgen när hon är skendräktig, jag tror hon vill vara i fred då. Nu hör jag hur hon är i korgen och bäddar.

Detta bör betyda att alice ska löpa snart också, det brukar ju slå sig så bra samtidigt. Alice gör som wilma mot pojkarna nu också, hon morrar på dom när dom vill lukta henne i rumpan, när vi träffade på grannens hund i morse så blev han lite ledsen. Han luktade wilma i rumpan men hon satte sig ner direkt och skällde på han, då gick han till Alice hon och morrade och skällde på han och vände bort rumpan. Då tittade lilla Molle från alice till wilma, från wilma till alice och verkade inte veta vad han skulle göra. Så jag fick klappa han lite, han såg så ledsen ut som att han ville säga att han menade inget illa. Jag förklarade för han att det är sura damer här nu :) Alice har fått flytningar också, dom är lite åt det gula hållet, och ibland så är det rätt mycket. Det luktar inget och hon verkar inte ha ont och kissar inte överdrivet mycket ute så det beror säkert på att hon ska löpa snart.

Så är det. Jag hade planerat att tvätta bilen idag men det blir inget bra när det regnar, inte bra för dammsugaren att va ute då och det blir lite trångt att stänga in sig i bilen med dammsugare och dammsuga :) Så jag får la ta och städa och tvätta här inne istället. Känner att det var tur att jag gick ut med hundarna efter jag vart och städat..nu ligger dom som döda sillar och behöver inte gå en promenad igen förens det förhoppningsvis har slutat regna :)
 
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0