Söndags söndag!

Igår så körde jag ju glassbil, det var inte så jätte mycket folk som köpte, många verkade vara borta på semester. Så jag var hemma redan vid 19 tiden, det var härligt :) när jag kört lite mer än hälften av rundan och började bli lite seg, så körde jag in lagom på en stor gård och möttes av 7 st 6 veckors labrador valpar. Tycker inte att labradorer är speciellt fina, men alla valpar är ju söta. Så där blev jag kvar några minut för länge, men det var det värt för dom fick upp mitt humör och min ork igen :) så underbara när dom ska bita i allt, i skosnörena, i fingrarna, i knappar, i näsan. Och dom luktar så gott och mysigt som bara valpar gör! Vill ha en vaaalp nu!!! :)

Idag så har jag vart på ett barnkalas och hjälpt till. Jag vet inte vad föräldrarna förväntade sig, men dom sa till sina barn att "jag går snart, nu ska jag snart gå..." och jag bara tänkte att "snälla gå NU!" För så länge föräldrarna var kvar så stod deras barn och hängde i föräldrarnas armas och ben, såklart! Jag försökte få igång "kom alla mina kycklingar" men det vara bara födelsedagsbarnet och 2 barn (vars föräldrar gått hem) som ville va med, föräldrarna försökte vagt säga till sina barn att dom skulle va med och leka men det gick inte så bra. Men när väl föräldrarna gått hem så lekte dom som bare den och vi hade skattjakt, fika och fiskedam! 

Alice har var så konstig iförmiddags, jag vet inte vad det var med henne, kanske kände hon att jag skulle åka? hon smög efter mig och tittade på mig med en sorgsen blick med nedsänkt huvud. Men när jag kom hem igen så var hon super glad och vi gick promenad och hade roligt. nu är jag iallafall ledig i 3 dagar så vi ska hitta på massa roliga grejjer hade jag tänkt. Det har vart lite sisådär med promenader det senaste, innan när det var så varmt så gick det knappt att gå ut på nån promenad men det kan vi inte skylla på längre så från och med imon ska jag sätta igång ordentligt igen. Gillar inte detta med att rutinerna ändras så när det är sommar, det är ju ingen ordning på nånting! Så jag ska sätta klockan tidigt imon och gå ut och gå som jag brukar göra när jag ska till skolan. Sen ska jag tvätta, städa och kanske åka in till stan och gå strandpromenaden,det var länge sen :)     

Jag börjar bli mer och mer sugen på att tatuera mig, det är nått jag tänkt i flera år att jag nångång ska göra. Men kanske verkligen skulle ta och fundera på detta på allvar? fast sen kom ja på att jag inte har råd med det så det var någ vänta en sisådär 2 år tills ja fått jobb, men det hade ju var guld :)

Nu ska jag nana så jag kommer upp i tid imon också :D
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0