Strandpromenaden!

Jag kom inte upp i tid i morse ändå :( Alice kom och väckte mig klockan fyra i morse, vet inte riktigt vad hon ville men jag tänkte att hon behövde gå ut så jag gick upp och släppte ut henne. Då kom Wilma springades och ville också ut, Wilma gjorde både A och B och Alice kissade (efter mycket om och men, det var ju blött i gräset så då var det inte så noga längre med att uträtta sina behov) sen så blev jag plötsligt jätte pigg och hade svårt att somna om, så när klockan ringde så var jag super trött. Men när jag väl kom upp så har jag storstädat toan, och dammsugat och torkat golv och kammat Alice. Nu fäller hon som bare den. Köpte bioelexir i kungsäter i fredags och ett schampoo som skulle skynda på fällandet lite, så jag ska vänta kanske 1 -1½ vecka till så ska jag bada henne med det, hos pappa! nu är ju våran toa så fin :)

Efter jag städat och ätit lunch så åkte vi in till staden och gick strandpromenaden. Och det var varmare än vad jag trodde, som tur var så hade det ju regnat på förmiddagen så det var lite vattenpölar här och var som hundarna kunde svalka tassarna i, wilma tog en långpaus i en vattenpöl och la sig ner i den, det var gott det tyckte hon :)

Vi gick förbi lägenheten där vi bodde i stan också, vi bodde ju där när vi skaffade wilma och flyttade hit när hon var ungefär 2 år, det är över 3 år sedan vi flyttade hit nu. Det är så roligt att hon känner igen sig där fortfarande. Det var länge länge sen vi gick förbi där sist, kanske 1.5-2 år sedan, men idag så drog och när hon såg grinden och sprang fram och tittade in mellan grindarna in på gården. Där var ingen tyvärr ingen där. Men hon stod länge och spanade innan vi fick gå vidare. Alice stod också såklart och spanade in på gården och tyckte det var mycket spännande :)


Det är så roligt att se att Alice ser upp till Wilma så mycket. Luktar Wilma på ett ställe så ska Alice göra det också, går wilma åt ett håll så går Alice dit också, tittar wilma åt ett håll så tittar Alice dit också!

  
Jag älskar denna staden! Vill aldrig flytta härifrån.



Två trötta efter långpromenad med många nya lukter och intryck!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0