Tvååker!

Utställningen idag gick inget vidare. Hon fick iallafall först ett första pris, och det är bra. Jag är jätte glad för det! Men det var många tikar som fått första pris, så både Alice och hennes syster Azra var tydligen inte värda mer än det utan skickade ut rätt så snabbt tillsammans med 2-3 andra tikar. Så att så var det med det! Jag ångrar vääääääääldigt mycket nu att jag inte anmält till imon, dels för att många är lediga och hade kunnat följa med, B var ju inte med på utställningen i borås heller, men också för att hon har sina fina päls nu och det hade vart kul att se vad en annan dommare säger dagen efter. Men så är det, imon ska jag köra glassbil och tjäna pengar, har inte råd att vara ledig från det i vilket fall så det är lika bra att vara glad att jag är så lyckligt lottad att jag har ett jobb varannan lördag! 
Jag fick shoppat lite på utställningen också, kyckling filé godis till hundarna, en boll till Alice som piper (för hon var så duktig idag, och wilma får ju också leka med den såklart =) handdukar där dom kunde brodera namn så det gjorde vi, och mandlar som var super goda till matte!

 



 Nu satsar vi på att Alice ska fälla av sig all sin päls (hon ska få bioelexir så det går fortare) och sen ska hon få tillbaka blank och fin päls till slutet på aug, början på sept så vi kan åka på utställningar då. Det är vårt mål det :) Och jag känner att det inte är omöjligt att nå det!
Alice syster hade med sig sin lilla valp idag på utställningen, Nanna. En sånt litet charmtroll, hon var så söt och hade den sötaste blicken jag nånsin sett tror ja. Jag blev så sugen på att ha valp när jag såg henne. åhh vad jag hoppas det ska gå att para Alice till våren så att vi kan få en valp till nästa sommar. Blir det ingenting då så köper vi nog en istället, men jag hoppas på att det ska gå att få en från Alice först och främst :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

klart att vi ska gå men på onsdag jobbar jag natt :( Klart att jag bjuder, du kan behöva de + att om jag inte använder dem brinner de ju inne, jag ska kolla upp vilket datum jag kan så får vi se om det passar. Många många MÅNGA kramar !!

2009-07-11 @ 06:02:39
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Jenny

Å, vilka fina handukar!

2009-07-12 @ 11:22:00
URL: http://mowlo.blogg.se/
Postat av: Henrik "elbas" Hansson

Vad fina handukar. Vem gjorde dom åt er? Vill också ha på mina katter....



Skönt att Alice börjar bli bra igen.... Kul läsning å fina bilder du har...

2009-07-13 @ 11:12:50
URL: http://linan.rular.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0