Wilma har nu vart hos frisören!

Nu har jag vart hos frisören med Wilma, hon blev väldigt fin tycker jag. Och Monica som trimmade gav mig massa tips och visade hur jag kan göra för att Wilma ska få sträv och fin päls, vilket hon inte har på benen framför allt. Så nu har jag äntligen hittat en bra trimmare, Alice uppfödare Ulrica är det ju klart ingen som slår, hon är den bästa trimmaren jag vart hos (och det säger jag inte bara för att hon är Alice uppfödare) :) men det är lite väl långt att åka en timme för att trimma, blir så dyrt då. Jag pratade också med Monica som trimmade wilma nu hur man gör om man vill utbilda sig till trimmare, hon är ju den då som jag kan tänka mig att gå hos för att lära mig. Men jag vet inte när jag ska ta tag i detta, borde ju göra det nu för det tar ca 1 år att verkligen lära sig och då passar det nog bäst medans jag pluggar för sen ska jag ju jobba och utöka familjen hade jag tänkt :)
Här är Wilma före och Wilma efter :)




Hon fick kanske lite väl litet huvud, men det gör inget. Jag älskar att man ser hennes stora bruna fina ögon nu!

Berättade jag föresten hur det gick med Alice provsvar? jag tror inte det va. Veterinären ringde i torsdags förra veckan och sa att Alice har ingen erilichas men hon visar lite tecken på borrelia. "vaddå lite?" undra jag. Då sa veterinären att borrelia mäts på en skala, Alice ligger långt ner på den skalan. Så hon har antagligen haft en fästing som vart smittad men att Alice kropp inte har tagit till sig smittan så mycket. Så vi får ha det i bakhuvudet om hon skulle bli dålig, men vi ska inte vara oroliga. Jag tyckte först det lär väldigt konstigt, men jag tänker inte på det nu. Alice mår hur bra som helst så det är lugna gatan här :)

Än en gång en tanke till Mini som har Höga värden av både borrelia och erilichas :(
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Va fin hon blev lilla Wilma! Tack för omtanke och stöd.

2009-07-16 @ 07:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0