Alice gör agility!

Igår var ju jag och Alice på agility, hon tyckte det var riktigt roligt alice :) Hon fick ju testa tunneln för första gången och den var väldigt läskig tyckte hon men hon stod och laddade och när hon var redo så sprang hon så fort hon bara kunde igenom och såg ut att vara glad att hon levde när hon kom ut på andra sidan. Också skulle jag lära mig att byta sida och hand när vi springer och hoppar hinder i sväng, det var svårt kan jag säg :) det var för mycket för min hjärna att ha koll på, man ska alltså ha hunden på vänster sida, också svänga två gånger och när man kommer i andra svängen så ska man hinna byta sida innan hunden hoppar över hindret och då få hunden på höger sida och sen hoppa det sista hindret. Alice skötte sig utmärkt och hoppade alla hindren i en väldigt fart, jag däremot klantade mig och snubblade och sprang in i henne innan jag fick koll på hur jag skulle göra. Men hon tyckte det var riktigt roligt och hon ska få följa med nästa vecka också för då löper ju fortfarande wilma. Alla på kursen tyckte Alice var så stor. Hon var ju störst där, eller kraftigast iallafall. Dom andra som är ungefär lika höga är ju smala och nätta :) Ändå är hon liten för sin sort sa jag :)

Nu ska vi ut och gå. Jag fick äta frukost före promenaden idag för jag kände att jag redan mådde lite illa när jag gick upp, så min mage hade inte klarat en promenad på tom mage idag. Men nu är jag redo för promenix, hundarna står redan utanför och väntar på mig :) Sen ska jag iväg 1 ½ timme till skolan för att ha sista dagen för den här terminen, sista dagen på termin fyra av sju. Yippiiii!!!

Ska nog ta den längre promenaden nu och gå och kolla in kavlarna. Kände att jag orkar det nu när jag ätit :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0