brandmän och hårfärg!

Nu sitter jag med hårfärgning i håret. Såg när jag var och klippte mig igår vilken fruktansvärd utväxt jag hade, 50/50 typ, halva råttfärgat och halva brunt. Så jag åkte till hajen och köpte hårfärg på vägen hem. När jag är klar med det så ska jag nog gå bort med hundarna till kalvarna, igår var där fortfarande 4 så dom korna som inte fått sina än måste ju vara sprickfärdiga.
Håller på att lära wilma sitt trick som vi fick i läxa på hundkursen. Jag ska lära henne att meditera. En idé som jag snodde från en som jag träffade uppe hos Alice uppfödare där hon visade att hennes berner mediterade :) Det går till så att hon ska lägga upp tassarna på någonting som är lite upphöjt, typ en låda. Sen ska hon ligga/sitta, också ska hon lägga ner huvudet mellan tassarna. vi har kommit så långt så att hon lägger upp båda tassarna på en uppochnedvänd skål. ibland sitter hon, ibland står hon, ibland ligger hon. Så nu ska jag ställa lite högre krav på att hon ska sitta också ska jag få till det så att hon lägger ner huvudet, vet inte hur jag ska göra det.



Idag så gick brandlarmet i skolan. haha, för att några hade poppat popcorn, så när dom öppna påsen så rykte det så så att larmet gick. Brandkåren kom och det var rena kalabaliken där ett tag :) Brandmännen visste inte hur man stängde av larmet så det tjöt och tjöt så jag trodde jag skulle bli tokig. men till slut så fick dom stängt av det och vi kunde fortsätta vår examination :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

hahaha...de missade vi helt konstigt nog, men vi var klara halv olv, det kanske var efter det?

2009-06-02 @ 17:24:22
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0