Gårdagen!

Tänker fortfarande på Simba, dom var kanske där i 30-40 minuter innan han fick värmeslag och knappt kunde andas. De fick åka till blåstjärnan och där visste dom inte om han skulle klara sig. Det är så fruktansvärt. Detta gav iallafall mig en tankeställare. Jag lämnar ALDRIG hundarna i bilen på sommaren, men om jag skulle se någon annan som har gjort så ska jag ringa polisen nästa gång. För om han fick värmeslag utomhus på 30 minuter, så kan ni ju tänka er hur fort det går innan en hund i bil får det! Och till tvååker så ska jag ladda upp med ännu mer frysta handdukar och vatten, så man kan dela med sig också. För det kan gå så in i helvete fort i värmen!



Nu ska ni få höra hur det gick för Alice. vi var några stycken i öppen klass, så min känsla av att detta kommer gå bra försvann så fort jag klev in i ringen med Alice. "man kan aldrig veta, vi får säkert blått band och åker ut direkt" Alice syster Azra fick blått band, jag skulle fram till dommaren med Alice precis efter henne. "herregud, hon fick blått, hon som är så fin...detta går aldrig" Men dommaren kände och klämde, bad oss springa i en trekant och sen tittade han och mummlade lite till tanten bredvid som skrev på ett papper. Sen ger den andra damen oss i ett RÖTT band :) ett första pris, vi ska in igen och tävla mot alla andra som har fått första pris. ojojoj, nu var jag nöjd. Nu kunde jag åkt hem :)
Men in i ringen igen gick vi. Där sprang vi, vi flyttades runt, vi flyttades uppåt (vilket bra eftersom detta är konkerans, så ju längre upp ju närmare etta) han ställde oss på tredjeplats, sen tittade han noga och funderade. och sen var det klart. Alice blev 3:a...kanon bra. Nu var det bara att vänta om vi skulle få CK också...han gav ettan CK, tvåan CK...OCH ALICE :) Alice kom 3:a med CK. certifikat kvalitet. nu ska vi in igen och tävla om bästa tik och cert. (tre cert så är man champion, så det hade ju vart roligt att få vårt första) Här pysslade han och grejjade också, han stod länge och funderade när vi stod på plats 6, och så fick det blir sa han. Vilket var att snubbla på mållinjen för det är 1-5 som räknas! Men jag är så nöjd, detta är ju det bästa som Alice nånsin har fått. Och hon var så duktig, hon var så otroligt duktig min stjärna trots att det var så varmt. Nu satsar vi stenhårt på tvååker. Nu vet jag att hon har växt färdigt och att dommarna tycker det. denna dommarn ville dock möjligen ha en liten berner, vilket är till fördel för alice. men det var inget tjöt om att hon behöver tid :)


Loppan, Azra och Alice. Nån som prassla med en påse tro..


Det var en varm dag. Frysta handdukar är kanon bra.
Den tinade ju fort men den torka inte, utan höll sig kall och go hela dagen


Alice har koll från sin lilla bur!


Alice med sin CK rosett! :) Det syns inte vad det står på en i solen, men det stor CERTIFIKAT KVALITET!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej! Ja, det hade varit roligt! =) Jag kan inte helgen v. 28 eller v. 33, vad jag vet nu... kram!

2009-06-29 @ 20:16:20
URL: http://parlalinnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis till framgångarna!! Synd att vi inte kunde vara där. Var tvungen att ta hand om lilla sjuklingen istället.. :(



Kram Åsa och Mini

2009-06-29 @ 20:45:32
Postat av: Jenny

Grattis!! :)

2009-06-30 @ 08:19:04
URL: http://mowlo.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ok, vi ska visserligen till Varberg då, men vi ska bo på Fun City 14-16 aug. Synd, synd... Ni kan väl komma dit? ;) Hehe...

Nej, jag har inte facebook.

2009-06-30 @ 18:19:16
URL: http://parlalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0