Inga hundar hemma!

Nä, dom har sovit hos B:s mamma och pappa inatt. Eftersom både jag och b jobbade så länge igår (08-21) så fick dom vara där igår på dagen, och efter som b jobbar lika länge idag och jag ska åka till mormor och morfar så var det lika bra att dom sov där istället för att vi ska lämna dom hela tiden! Men det är väldigt tomt och tyst här hemma. Saknade dom i morse när jag inte kunde sträcka ut ena armen och känna att wilma ligger jämte, eller andra armen och känna att Alice ligger/sitter på golvet bredvid sängen. Men vi ska hämta dom ikväll, och imon är jag ledig så då ska jag inte lämna dom en sekund. Jag märkte på Alice i fredags när vi jobbat en hel vecka att hon inte gillade det riktigt, hon följde mig ovanligt mycket runt i huset, hon ville inte ens äta utan att jag stod precis brevid. Och när vi gick på promenad så stannade hon inte och luktade länge som hon kan göra ofta, så hon kommer långt bakom eller sprang iväg långt framför, utan hon höll sig nära mig, väntade om hon kom för långt fram och sprang snabbt ikapp om hon stannat till lite för länge. wilma verkar inte ta det så hårt att hon får sitta i hundgården hela dagarna, hon blir glad när man kommer hem men sen sätter hon sig gärna nere vid staketet och tittar efter vilt. Och hon följer glatt med ut till hundgården nästa dag utan problem. Medans Alice de två-tre sista dagarna på veckan inte trodde det var sant att jag skulle lämma henne ensam ute IGEN, hon stod på tårna på gräsmattan och väntade på att jag skulle säga orden hon ville höra, men när jag sa du ska STANNA här. Så sjönk öronen ihop bakåt och hon sänkte huvudet och gick och la sig på trappan. Hon är ju van att jag är hemma mycket på dagarna eller bara är borta korta stunder vissa dagar, nu denna veckan så blev det långa dagar mån-sön utan husse och matte. Men det var för hoppningsvis också bara denna veckan, resten av sommaren blir det nog mera utspritt med mitt jobbande.

Nu ska jag städa så att jag inte behöver göra det imon när jag ska umgås med voffsen! Sen ska jag åka och hämta systrarna så åker vi upp till mormor och morfar. Lilla mormor och lilla morfar! :(
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0