Kära morbror Mikael!

I onsdag när jag kom hem från aglityn med Alice så hade Mamma ringt precis, så jag ringde upp henne. Då hör jag hur ledsen hon är och hon säger att hon har något tråkigt att berätta. Första tanken som slår mig är att hon är sjuk, att hon vart hos läkaren och fått reda på något hemsk, kanske cancer! Hjärtat stannar på mig nån sekund där tror jag. Sen säger hon; Mikael? Som i en fråga så att jag är med på vem hon menar, Mikael är hennes bror, min morbror. Ja? Säger jag, då tänker jag att nej, det är han som är sjuk! Han är död! Säger mamma då. Det var en sån chock så jag visste inte vad jag skulle göra, jag bara börja böla i telefonen och var tvungen att sätta mig ner, tusen frågor bubblade upp i huvudet, Va? När? Varför? Hur? Det är fortfarande ingen som vet varför han dog, han bara ramlade ihop på jobbet och han var död innan ambulansen hann komma fram. Och stackars mormor och morfar. Dom är ju såklart helt knäckta, är så rädd om dom nu, ska dom orka ta sig igenom detta med sina dåliga hjärtan? Och hans två fina flickor, mina två söta kusiner på 4 och 6 år, hur tar dom det? Kan dom förstå?
När som helst kan ens nära och kära bara ryckas bort från än. Är du en sån som ringer till dina släktingar och vänner lite då och då för att bara prata, eller är du en sån som jag som tänker att dom finns där och vi kommer ses vid jul och på stora kalas?
På söndag åker jag och systrarna upp till mormor och morfar i Uddevalla iallafall, vill träffa dom och krama om dom båda två. Har nog fortfarande inte riktigt fattat det!



Nu till något gladare skrivande.
Igår så regnade det ju precis som idag, stackars studenter och andra som slutar skolan. Är ju inte så roligt med regn då! B var iallafall ute med hundarna när jag var på student kalas hos min Kusin och när jag kom hem så var det lagom till att torka dessa två små blöta. Jag tog Alice först och Wilma och satt ute och kollade efter haren så länge. När jag skulle ropa in wilma så satt hon inte där nere vid staketet längre. Så jag ropade och ropade och då kommer hon förbi hur kanten och ser ut så här:

Åh, lilla skrutta!!! Då har hon vart borta i rabatten och rullat sig så hon hade jord långt in i öronen! Kan tänka mig att hennes tanke var att bli torr, som hon gör när vi badat i havet, då ska hon gärna rulla sig i sanden efteråt. Men den gick inte lilla vän, det blev en dusch istället! Men vi bara skratta båda två och B var tvungen att fota :)

Nu ska jag ut med hundarna i regnet och gå en promenad. Sen när vi kommer hem så tror jag faktiskt att jag ska ta och tända en brasa som dom kan ligga och torka framför medans jag tar mig en varm dusch och sen ska jag inte röra mig så mycker mera. Ska vila upp mig för en regnig glassbiltur imon, som jag tror att det kan bli! :)

  
Några av de söta kalvarna :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Elli

Hej Vika Wikner :D

2009-06-12 @ 15:49:35
URL: http://komplicerat.blogg.se/
Postat av: Elli

Fy vad hemskt med din morbror!



Beklagar :(

2009-06-12 @ 15:51:36
URL: http://komplicerat.blogg.se/
Postat av: lina

usch vad hemskt! många kramar till dig! Ja det var ramlyckan, hon gick på avdelningen Grodan och Saga säger att du MÅSTE hälsa till MONICA från henne, hon älskar MONICA :) kram kram

2009-06-12 @ 19:16:24
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0