Mycket som händer idag.

Idag är det Sveriges national dag, min stora syster fyller 25 idag, samma syster tar sin lärarexamen idag efter 5 års studerande och något som enligt vissa skulle vara viktigare än detta är att sverige spelar mot danmark, i nån tråkig sport!
Mamma kommer och hämtar mig om ungefär en timme så ska vi ner till halmstad och se på systers examen, sen åker vi hem och sen ska vi till henne på kalas ikväll. Det ska bli så roligt, hela släkten kommer, ska bli speciellt roligt att träffa farmor och farfar för dom träffar jag nästan aldrig eftersom dom bor i stockholm.

Rådjuret med sin unge har jag inte sett mera. Ville ju så gärna att björn också skulle se det men det har han inte fått än, men han har ju sett såna flera gånger. Och han verkar mest glad att det är en unge som överlevt (och inte blivit uppätna av rävar som många ungar blir), så att han kan skjuta den till hösten. Men det får han inte sa jag, den kan la få leva minst 2 år iallafall. 

nä.. nu är det nog bäst att jag hoppar in i duschen.


Vid 2 tiden kom vi hem från examen i halmstad. Då var det snabbt i med lite mat och sen ut med hundarna. Jag gick som vanligt till kalvarna. Där var kossornas husse och matade en kalv med flaska, den ville inte dia av sin mamma så dom var tvunga att ge den via flaska för annars skulle den nog dött, men nu hade dom fått i den massa råmjölk så nu såg det ljust ut :) Sen berätta han också att en kalv dog igår, den kom ut bak och fram och dom försökte hjälpa kossan att få ut den men då sprang hon iväg med två så kalvbakben hängande där bak, så dom kunde inte hjälpa henne. hon när hon väl fick ut den själv så hade den kvävts där inne, så den stackars kossan var så ledsen nu, hon gick runt och letade efter sin kalv :(

Sen så gick jag och Alice och Wilma och plockade blommor som vi ska ta med ner till systers kalas som hon ska ha på borden. Och nu så måste jag duscha och göra mig i ordning och åka ner och hjälpa till och duka och så där.


En glad syster som äntligen blivit gymnasielärare.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0