Regn och gräs!

Nä, Ann-catrin, jag är lätt beroende av datorn och så länge blev den inte nerpackad, den åkte visst upp igen :)

I morse så tänkte jag att jag skulle åka in och handla och gå en sväng med hundarna på strandpromenaden, vid 8.30 så var jag och hundarna redo. Men då ser jag ju Rådjursgeten ute på lyckan. så jag tar fram kikaren och tittar lite på den, så helt plötsligt så kommer det är liten rådjursunge hoppande. Den var så underbart söt, så jag fick ta fram björn riktiga kikare med stativ, också satt jag här i köket och tittade på dom två underbara där ute. Mamma rådjur hoppade över några stenar och ville att ungen skulle följa med, hon stod där och väntade och väntade tålmodigt, och ungen kämpade och kämpade men kom inte på nått bra sätt att ta sig över, den kunde ju inte hoppa lika bra som mamman, så efter kanske 10 minuter så hoppade mamman tillbaka, ungen blev så glad och började dia och mamman tvättade ungen i rumpan. Sen så hoppade mamman tillbaka och stod och väntade på ungen, men inte heller denna gången kunde den lilla komma över, så ungen såg ut att ge upp och gick iväg åt andra hållet, då ställde sig rådjursmammans öron rakt fram och hon tittade efter sin unge, sen fick hon inse att den är på väg åt fel håll så hon fick hoppa tillbaka och gå efter sin unge, sen gick dom vidare åt ett annat håll. Dom var så fina och ungen hade så långa ben och hade lite svårt att kontrollera dom. Ville gärna filmat eller iallafall tagit kort på dom men jag ville inte gå ut och skrämma dom, dom ska få bo där ute nu i lugn och ro. Det var första gången jag såg en rådjursunge så det var en fin upplevelse :)
Ja vid 9 när jag väl kunde slita mig så åkte vi in till stan allafall :)

Så när vi kom hem så gick jag ut och började klippa gräsmattan, han klippa halva där nere innan det börja ös regna, så jag fick ställa in gräsklippan och ta en paus. När jag kommer till dörren så sitter wilma och alice på trappan under taket och knör, dom gilla inte heller regnet :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0