Sista dansen...

Idag var det sista gången på agilitykursen. Det var dubbelpass, 4 timmar, så jag tog med båda hundarna eftersom det även har gått så bra för Alice när hon var stand-in för wilma. Och dom har varit så duktiga båda två idag. Det sista vi gjorde idag var en tävling. instruköterna ställde ut massa hinder och sen fick var och en komma på en egen bana, som man skulle springa på i 1,5 minut (varken mer eller mindre) och få ihop så mycket poäng som möjligt. Hinder var 1p, tunnel 3p, däcket 3p och slalom 4p. Och det var riktigt riktigt jobbigt att springa så fort och kors och tvärs i 1,5 minut. normalt så springer man väl en tävlings bana på 30 sek sa dom. Jag och Alice fick 44 poäng, och kom då 5:a, och jag och wilma fick 56 poäng och kom 3:a, så det var bra gjort av oss tycker jag. Det Alice föll på var att hon tog sån tid på sig att våga gå in i tunnlarna, och wilma var så trött så hon hade ingen koll på nånting :) men det gick ju bra ändå.
Nu väntar jag på att dom ska börja med agility steg 2, för detta har vart riktigt roligt så det vill jag gå. Sen har jag börjat fundera stark på att tävla med Alice i lydnadsklass 1, vi har kört momenten här nu i några dagar och hon kommer ihåg alla så bra så bra, dom är inte helt perfekta men hon är helt klart duktig :)

Midsommar har annars vart hårt. började 15.00 i fredags och började 16.30 i lördags. Så nu är vi sletna och goa. Ska lägga mig snart så jag orkar jobba imon :)
Nästa helg är det utställning för Alice i booooråås. Det ska bli så spännande detta, enligt mig så kan hon inte bli finare än vad hon är nu, hon är inte mager och hon har mycket tät fin päls! Så nu jäävlar!!!! 
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Ann Chatrin

oj oj oj, Azra har inte fått tillbaka sin päls helt o hållet ännu, men däremot hullet......

Vi ses i Borås!

2009-06-22 @ 17:33:25
URL: http://www.lillaskee.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0