!!

Kommentar på kommentaren i förra inlägget:
Tack så mycket Ann-catrin, det värmer! Och Elli och Annalina!
Nej, sånt här ska inte hända. Inte när man är 44 år och fullt frisk. Han hade t.om. fått friskintyg för ca en månad sedan, där det var bevisat att han var fullt frisk! Han var tvungen att få friskintyg för han skulle börja tävla i trav med sin nya häst han köpt, och det fick han ju så nu skulle han börja tävla. Han har eget företag och inte tagit semester på minst 15 år, han har inte unnat sig själv någonting alls under dessa år. Hans tanke var att han har sparat ihop så mycket pengar genom att jobba jobba jobba jobba, så om 6 år, när han är 50 så ska han sluta jobba och ta det lugnt resten av sitt liv......
Hans äldsta flicka på sex år förstår att pappa är död, hon ville följa med och titta på honom en sista gång. Men precis innan de skulle åka så grät hon och sa; nej, jag vill inte. Jag lägger en blomma till honom på hans grav istället. Hans andra tös som är 4 år vet jag inte om hon förstår...hon säger inget.....Det skär i mitt hjärta när jag tänker på dom. Eftersom dom bor så långt borta från mig och vi har inte träffats alltför många gånger för att dom skulle säga att dom känner mig, så det finns inte inget jag kan göra för dom i deras vardag för att dom ska må bra. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att dom ska få vara omkring vuxna som förstår att detta kan ta tid för dom, det kan ta flera år innan de accepterar att pappa inte finns, och lär sig att hantera det. När mina föräldrar skildes så tog det mellan 3 och 4 år innan jag accepterade det, innan jag slutade hoppas på att dom skulle flytta ihop igen, innan jag slutade vara arg, men jag hade ändå båda mina föräldrar i livet!
När vi var hos mormor och morfar i söndags så grät jag inte, syster grät, mormor grät, morfar grät..men jag kunde inte. Jag satt och tänkte "vad fan är det för fel på mig?" Jag vet inte varför jag inte kunde gråta då..men när jag kom hem och skulle sova så kunde inte tårarna sluta rinna och precis som morfar sa; Så fort man inte tänker på nått, eller sysselsätter sig med nått så kommer tankarna och tårarna!
En annan låt på skivan!


Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0