Bio

Nu har jag precis kommit hem från bion. Män som hatar kvinnor gick vi ju på. Och det var en vääldigt bra film, hemsk och väldigt detaljerad i vissa scener men väldigt bra. Tycker iallafall jag som inte hade läst boken, har man läst den så kanske man inte ska ha lika höga förväntningar..vad vet jag :)
När jag kom hem så möttes jag som vanligt av två underbara glada varelser! Alice hon rusar fram som om det gällde livet och kan inte kontrollera sig själv riktigt. Wilma hon kom med min toffla i munnen och vifftade på svansen och la sig lugnt framför mig så vi kunde gosa en stund, när alice har tokat klart så wilma kunde få en chans att ta sig fram vill säga. Gud vad jag älskar dom, det finns inget jag inte skulle göra för deras skull! Står dem i skuld hela livet för all glädje de ger mig. Bara genom att Alice ligger här bredvid mig gör hon mig glad, genom att wilma vifftar på svansen när man kommer in i ett rum där hon är gör mig glad. Jag är så rädd om dom så det gör ont i mig att tänka på vad som kan och kommer hända en dag (om förhoppningsvis massa massa år) ! Det är lätt att säga att man borde avliva en hund som lider, eller kommer lida i framtiden pga av en skada, det är lätt att säga att man inte ska behålla dom i livet för ens egen skull. väldigt lätt när man aldrig har varit i den situationen. Jag hoppas för allt i världen att jag aldrig hamnar i en sån situation där jag måste välja..för jag vet att jag inte är stark nog att klara det! Det finns inget pris på mina hundar, skulle jag hamna i en sits där jag får välja på avlivning eller betala massa massa pengar för operation så skulle jag betala om jag så skulle leva på nudlar resten av livet! tss, och B kallar mig blödig och hönsmamma, förstår inte vad han fått det ifrån! ;)


Nu har Alice tappat aptiten igen. Det började i går morse, jag tänkte att det var för att vi gav henne tidigare än vanligt, men hon åt inte många bitar på kvällen heller. I morse hällde jag upp 3 (av 5) dl. och några katt mat bitar på toppen för att få igång ätandet...Hon norpade försiktigt åt sig kattmaten och gick sen och la sig! Och nu när jag kom hem från bion så ser jag att hennes skål med hundmat står på bänken, vilket då betyder att hon inte ätit vad hon ska ikväll heller! Det är aldrig kul när hundarna inte äter. Men i detta fallet så har jag en känsla av att det har med löpet att göra, hon kommer ju inte svälta ihjäl så det ger mig lite hopp om att det kanske bli en parning imon =)


Nu ska jag faktiskt lägga mig tidigt igen :) Tänkte jag skulle hinna med att gå med hundarna 30-40 minuter, duscha och äta en lugn frukost. Hade vart skönt att göra detta utan att känna stress. Tänkt om det kunde vara ljust och uppehåll när jag går imon bitti också..det hade vart underbart.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0