Dilemma.

Idag så har vi gestaltat vårat dilemma. Det är riktigt skönt att ha det gjort!!!
Alla grupper fick ett varsitt land i januari, vi fick då Sverige. Som vi skulle knepa och knåpa ihop nått dilemma om och sen spela upp för klassen. Vårat dilemma handlade om en tjej, som hade en alkis till mamma, mamman var go och brydde sig om sin dotter på morgonen men på eftermiddagen/kvällen var hon full och struntade i sin dotter och svärde åt henne o så där. lärarna i skolan märkte inte att flickan mådde dålig, en kompis hade börjat fundera på det men visste inte vad hon skulle göra. Så flickan funderade då på att ta sitt liv, därav dilemmat, ska hon stanna kvar och hoppas på att mamman en dag slutar dricka eller ska ta sitt liv och slippa leva det livet hon gör idag. Vi hade också med statistik på själmord i Sverige och sådär, kommer inte ihåg exakt siffra nu men det är ungefär 1700 personer varje år som tar livet av sig har jag för mig!

De andra gruppernas dilemma var riktigt roliga att titta på, de berörde med sina dilemman om barnsoldater, flyktingar, prostituerade m.m. Så det har varit riktigt kul igår och idag att titta på allas gestaltningar :) Nu är jag så trött och det är riktigt skit väder ute så jag tänkte ta mig en kopp te och samla kraft i soffan och sen ge mej ut med The Dogs! Sen ikväll så är det spinning som står på schemat! Det ska la bli gött och svettas lite! :)

Nu är det iallafall gjort. Nästa vecka är det praktik och parning av alice som gäller :) Ska ringa min praktikplats nu och fråga när jag ska komma på måndag kanske!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0