En som bantar och en som gör tvärtom!

Ja, Wilma honh ar så smått börjat lägga på sig nu efter jacksäsongen. Så vi får dra ner lite på hennes mat. Alice hon har nog däremot gått ner efter hennes diarré period, som vi tror är över nu. Så jag har kokat pasta till henne också får solrosolja, hon får däremot fortfarande inte sina 10 dl omdagen riktigt än, vi trappar upp lite i taget. Men hon måste lägga på sig för jag tycker hon ser så smal ut nu så. Själv så går jag och Wilma i samma spår, så här inför sommartider :)

Nu ska jag ut i solen med hundarna. Underbart väder idag. Vi försökte elda lite i "trädgården" uppåt skogen igår, men det gick inget vidare, det var nog för fuktigt. Så om det får var sol nu i några dagar så kanske vi kan göra det till helgen som kommer istället :)

Wilma hon betedde sig så konstigt igår när hon skulle gå ut. Hon hade lagt sig för att sova för natten i sin korg, men hon glömde ju att man måste gå ut och kissa först. Så vid 10 skulle jag släppa ut henne för kvälls kiss. Så när jag tog henne på magen så bet hon mig i handen. Först så fick jag för mig att hon sov så djupt så hon blev rädd jag kan kom och tog på henne, men hon fortsatte att hugga efter min hand flera gånger så det var nog inte så. Sen när hon stod upp så fick jag ta henne på magen hur mycket som helst. Lite konstigt tycker jag. Vi får väl hoppas att det bara var en engångs grejj så att hon inte har fått ont nånstans. Kände på hennes mage i morse och märkte att det var alldeles blött av mjölk som hade sipprat ut (hon är ju skendräktig), kanske var hon öm pga mjölken så hon inte ville att jag tog på hennes mage. Vi får väl se!

Sol och frisk luft. Here we come!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0