Life goes on...

Det blev ingen parning med Alice idag heller. Här har vi gått och väntat på att hon ska bli redo och nu har det runnit genom fingrarna på oss. När Ikaros hoppade upp på Alice så flyttade hon hela tiden rumpan så han inte kunde få till det. Om det beror på att hon inte ville bli parad eller på nått annat det vet vi inte. Hon är antagligen helt redo i sitt löp, det märkets på Ikaros och de andra hanarna där nere, men det gick inte ändå. Vi kommer iallafall inte åka och försöka para henne nått mera nu utan nu ger vi upp för denna gången. Kanske vi försöker para henne på nästa löp till hösten eller på nästa igen till nästa vår, vi får väl se hur allt passar då! Jag är känner mig så tom just nu. Jag trodde verkligen inte att det skulle ta slut redan nu. Jag trodde att det var stor chans till att själva parningen skulle bli av, sen får vi se om hon blir dräktig, blir hon det får vi se om hon får behålla valparna, får hon det får vi se om det blir nån tik för nån hane vill vi inte ha. Jag trodde inte att det skulle vara slut redan nu...
   Igår så var det ett tillfälle då Ikaros kan ha varit inne i Alice en snabbis. Hon kan bli dräktig efter det men den chansen är inte stor. Så jag ska inte hoppas för mycket, märker vi om några veckor att hon skulle visa tecken på att vara dräktig så får vi ta det då. Nu räknar jag mer eller mindre med att detta är över!!!

Hur gärna jag än ville ha en valp till sommarn, och hur gärna jag en ville att den skulle vara från Alice och jag kunde få vara med att följa valpen från början. Hur gärna jag än ville ha en liten Bernergläntans Elsa Elith så är jag glad att Alice mår bra, hon är mina älskade prinsessa och hon betyder mer än vi ska få hem en söt valp till sommaren! Nu får vi tänka om, nu får jag tänka utställningar och kursen i sommar. Det är ju roligt det också :)
Det finns säkert en mening med detta också, kanske min skrutt inte är redo att bli mamma, eller kanske detta är hennes utställnings år... Den som lever får se.


Nu är hon trött mitt smulltron. Det har varit mycket även för henne såklart denna veckan!


Tack Ulrica för de underbara tulpanerna och den väldigt fina brickan.

Även stort tack till dig för all tid du lagt ner på detta och alla timmar i bilen.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Va trist! Synd att det inte blev av, men det kommer ju fler chanser. Imorgon åker jag ner för att kolla in Azras valpar. Ska bli hur mysigt som helst och jag lovar att inte smuggla med mig en liten hem... eller?? hehe

2009-03-14 @ 17:08:29
Postat av: Azra

Men va synd! Det är nog så som du skriver, hon blir säkert en bättre mamma nästa gång. För jag tror att hon blir mamma nästa gång! Ge Alice en puss från oss, och en till dej oxå, låter som du behöver det.Och du Åsa, vi har stenkoll på alla handväskor som går ut genom vår dörr......

2009-03-14 @ 19:24:20
URL: http://www.lillaskee.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0